Azeri mevzilerini aralıksız ateşe tutarak sivilleri vuran Ermeni askerlerine karşılık verildi. İşgal altındaki Talış köyü tepesi ile Seysulan, Ermenilerden geri alındı, Lele tepesi de Azerilerin kontrolüne geçti
Azerbaycan ordusu, Ermenistan-Azerbaycan cephe hattında bazı stratejik tepeler ve yerleşim birimlerini geri aldı.
Azerbaycan Savunma Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, önceki geceden itibaren Ermeni güçleri, Azerbaycan mevzilerini 82 ve 120 milimetrelik havan topları, top ve büyük çaplı silahlarla aralıksız olarak ateşe tuttu. Ateş sırasında siviller arasında can kayıpları ve yaralanmalar yaşanması üzerine sivillerin can güvenliğinin temin edilmesi için Azerbaycan Ordusu, Ağdere, Terter, Ağdam, Hocavend ve Fuzuli bölgelerinde operasyonlara başladı.
Azerbaycan Ordusu’nun saldırısında kısa sürede Ermeni mevzileri yarılarak stratejik öneme sahip bazı tepeler ve yerleşim birimleri geri alındı. Goranboy ve Naftalan kentleri için tehlike oluşturan Talış köyü etrafındaki tepe ile Seysulan yerleşim birimi Ermeni güçlerinden temizlendi. Fuzuli bölgesinde, Horadiz kentinin güvenliği için önemli olan Lele Tepesi de Azerbaycan Ordusu’nun kontrolüne geçti. Geri alınan bölgelerde savunma hattının oluşturulduğu ve mevzilerin güçlendirildiği belirtildi.
Bakanlık, çatışmalarda Ermeni ordusuna ait 6 tank ve 15 topun imha edildiğini, öldürülen veya yaralanan düşman askeri sayısının 100'den fazla olduğunu duyurdu.
Açıklamada, Azerbaycan ordusunun da 12 şehit verdiği, 1 Mi-24 helikopterinin Ermeni güçlerince düşürüldüğü, 1 tankın ise patlayan mayın nedeniyle kullanılamaz hale geldiği bildirildi.
Azerbaycan Savunma Bakanlığı açıklamasında, "Ateşkesin tekrar ihlali durumunda Ermenistan'a daha ağır darbelerin vurulacağı" ifade edildi.
ERDOĞAN, ALİYEV’İ ARADI
Bu arada, Nükleer Güvenlik Zirvesi kapsamında ABD’de bulunan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev'i telefonla arayarak, Ermenistan ile sınır hattında çıkan çatışmalarda şehit olan Azerbaycan askerleri için taziyelerini iletti.
Çatışmayla ilgili yazılı bir açıklama yapan Avrupa Güvenlik ve İşbirliği Teşkilatı (AGİT), her iki ülke için ateşkes çağrısı yaptı. Minsk Grubu Dönem Başkanları’nın Karabağ sorununu görüşmek üzere 5 Nisan Salı günü Viyana’da bir araya geleceği öğrenildi.
RUSYA’DAN İTİDAL ÇAĞRISI
Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin’in de Ermenistan-Azerbaycan cephe hattında silahlı çatışmaların yeniden şiddetlenmesinden derin endişe duyduğunu ve taraflara bir an önce çatışmaya son vermeleri çağrısında bulunduğu bildirildi.
Rusya Savunma Bakanı Sergey Şoygu; Azerbaycan Savunma Bakanı Zakir Hasanov ve Ermenistan Savunma Bakanı Seyran Ohanyan'ı telefonla arayarak cephe hattındaki durumu görüştü.
Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov da; Azerbaycanlı mevkidaşı Elmar Memmedyarov ve Ermenistanlı mevkidaşı Eduard Nalbandyan ile telefon görüşmesi yaparak duruma müdahil olmaları çağrısında bulundu.
AZERBAYCAN’DAN RUSYA’YA “SİLAH” NOTASI
Öte yandan, geçen Şubat ayında Azerbaycan, Ermenistan'a silah alımı için 200 milyon dolar kredi veren Rusya'ya nota göndermişti.
Rusya ise, kendisini “bölgesel dengeleri gözeterek silah gönderiyoruz” şeklinde savunmuştu.
Rusya Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Mariya Zaharova, Moskova yönetiminin Ermenistan ile müttefik olduğunu, askeri-teknik işbirliğini sürdürdüğünü, Azerbaycan yönetimine bildirdiklerini kaydetmişti.Rus Sözcü açıklamada, “Biz bu işbirliğini şeffaf ve açık bir şekilde gizlemeden sürdürüyoruz. Bu gerçeğin Azerbaycan tarafından anlayışla karşılanmasını umuyoruz” sözlerine yer vermişti.
Rusya’nın Ermenistan’a 200 milyon dolarlık kredi antlaşması, 10 Şubat’ta yürürlüğe girdi. 3 yıl vadeli hafifleştirilmiş şartlarla verilecek krediyle Ermenistan, 2015-2017 yılları arasında Rusya'dan silah satın alma hakkına sahip olacak.
Azerbaycan Savunma Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, önceki geceden itibaren Ermeni güçleri, Azerbaycan mevzilerini 82 ve 120 milimetrelik havan topları, top ve büyük çaplı silahlarla aralıksız olarak ateşe tuttu. Ateş sırasında siviller arasında can kayıpları ve yaralanmalar yaşanması üzerine sivillerin can güvenliğinin temin edilmesi için Azerbaycan Ordusu, Ağdere, Terter, Ağdam, Hocavend ve Fuzuli bölgelerinde operasyonlara başladı.
Azerbaycan Ordusu’nun saldırısında kısa sürede Ermeni mevzileri yarılarak stratejik öneme sahip bazı tepeler ve yerleşim birimleri geri alındı. Goranboy ve Naftalan kentleri için tehlike oluşturan Talış köyü etrafındaki tepe ile Seysulan yerleşim birimi Ermeni güçlerinden temizlendi. Fuzuli bölgesinde, Horadiz kentinin güvenliği için önemli olan Lele Tepesi de Azerbaycan Ordusu’nun kontrolüne geçti. Geri alınan bölgelerde savunma hattının oluşturulduğu ve mevzilerin güçlendirildiği belirtildi.
Bakanlık, çatışmalarda Ermeni ordusuna ait 6 tank ve 15 topun imha edildiğini, öldürülen veya yaralanan düşman askeri sayısının 100'den fazla olduğunu duyurdu.
Açıklamada, Azerbaycan ordusunun da 12 şehit verdiği, 1 Mi-24 helikopterinin Ermeni güçlerince düşürüldüğü, 1 tankın ise patlayan mayın nedeniyle kullanılamaz hale geldiği bildirildi.
Azerbaycan Savunma Bakanlığı açıklamasında, "Ateşkesin tekrar ihlali durumunda Ermenistan'a daha ağır darbelerin vurulacağı" ifade edildi.
ERDOĞAN, ALİYEV’İ ARADI
Bu arada, Nükleer Güvenlik Zirvesi kapsamında ABD’de bulunan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev'i telefonla arayarak, Ermenistan ile sınır hattında çıkan çatışmalarda şehit olan Azerbaycan askerleri için taziyelerini iletti.
Çatışmayla ilgili yazılı bir açıklama yapan Avrupa Güvenlik ve İşbirliği Teşkilatı (AGİT), her iki ülke için ateşkes çağrısı yaptı. Minsk Grubu Dönem Başkanları’nın Karabağ sorununu görüşmek üzere 5 Nisan Salı günü Viyana’da bir araya geleceği öğrenildi.
RUSYA’DAN İTİDAL ÇAĞRISI
Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin’in de Ermenistan-Azerbaycan cephe hattında silahlı çatışmaların yeniden şiddetlenmesinden derin endişe duyduğunu ve taraflara bir an önce çatışmaya son vermeleri çağrısında bulunduğu bildirildi.
Rusya Savunma Bakanı Sergey Şoygu; Azerbaycan Savunma Bakanı Zakir Hasanov ve Ermenistan Savunma Bakanı Seyran Ohanyan'ı telefonla arayarak cephe hattındaki durumu görüştü.
Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov da; Azerbaycanlı mevkidaşı Elmar Memmedyarov ve Ermenistanlı mevkidaşı Eduard Nalbandyan ile telefon görüşmesi yaparak duruma müdahil olmaları çağrısında bulundu.
AZERBAYCAN’DAN RUSYA’YA “SİLAH” NOTASI
Öte yandan, geçen Şubat ayında Azerbaycan, Ermenistan'a silah alımı için 200 milyon dolar kredi veren Rusya'ya nota göndermişti.
Rusya ise, kendisini “bölgesel dengeleri gözeterek silah gönderiyoruz” şeklinde savunmuştu.
Rusya Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Mariya Zaharova, Moskova yönetiminin Ermenistan ile müttefik olduğunu, askeri-teknik işbirliğini sürdürdüğünü, Azerbaycan yönetimine bildirdiklerini kaydetmişti.Rus Sözcü açıklamada, “Biz bu işbirliğini şeffaf ve açık bir şekilde gizlemeden sürdürüyoruz. Bu gerçeğin Azerbaycan tarafından anlayışla karşılanmasını umuyoruz” sözlerine yer vermişti.
Rusya’nın Ermenistan’a 200 milyon dolarlık kredi antlaşması, 10 Şubat’ta yürürlüğe girdi. 3 yıl vadeli hafifleştirilmiş şartlarla verilecek krediyle Ermenistan, 2015-2017 yılları arasında Rusya'dan silah satın alma hakkına sahip olacak.
Azerbaycan, iki tepeyi ve bir köyü işgalden kurtardı
Reviewed by Habersizim
on
12:50:00
Rating:
Reviewed by Habersizim
on
12:50:00
Rating:


Hiç yorum yok: