Orman ve Su İşleri Bakanlığı tarafından Gediz Deltası Sulak Alanı'nda flamingolar için yapılan Türkiye'nin ilk suni adasında geçen yıl 7 bin 100 flamingo yavrusu doğdu.
ANKARA Orman ve Su İşleri Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) Genel Müdürlüğünce Gediz Deltası Sulak Alanı'nda flamingolar için yapılan Türkiye'nin ilk suni adasında geçen yıl 7 bin 100 flamingo yavrusu doğdu.Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu'nun talimatıyla adaların yok olmasını engellemek ve daha fazla flamingo çiftinin üremesini sağlamak amacıyla 550 metrekarelik flamingo adası büyütülerek 6 bin 440 metrekare bir ada haline getirildi.
Dünyadaki en büyük flamingo adası olma özelliğine sahip Gediz Deltası Sulak Alanı'nda bu yıl "Kış Ortası Su Kuşu Sayımı" gerçekleştirildi. Sayımın ardından kuş cennetinin misafirlerinde artış olduğu gözlemlendi.
DKMP, özellikle kurak yaz aylarında deltanın tatlı su ekosisteminin zarar görmesini önlemek maksadıyla hayata geçirdiği projelerle sazlıklara tatlı su aktararak hayat ortamının devamlılığını sağlıyor. İzmir Kuş Cenneti'ne yapılan yatırımlar çerçevesinde her yıl adada ortalama 7 bin çift flamingonun da yuva yapması sağlanıyor. Bakan Eroğlu, projenin dünyadaki birkaç örneğinin Fransa, Güney Afrika Cumhuriyeti ve İspanya'da mevcut olduğunu ifade ederek, şu değerlendirmede bulundu:
"2014'te takriben 5 bin flamingo yavrusu, 2015 yılında ise 7 bin 100 flamingo yavrusu dünyaya geldi. Dolayısıyla bu alanın Türkiye açısından çok önemli bir saha olduğunu ifade etmek isterim. Ayrıca, üreme adası kamera ile ziyaretçi merkezinden takip edilebiliyor."
Türkiye’nin ilk suni adasında 7100 flamingo yavrusu dünyaya geldi
Reviewed by Habersizim
on
09:30:00
Rating:

Hiç yorum yok: