Dışişleri Bakanlığı, Rusya’nın Kırım’ı uluslararası hukuka aykırı olarak ilhakının ikinci yıl dönümünde, bu eylemi kınadığını ve tanımadığını yineledi. Dışişleri Bakanlığı’ndan yapılan yazılı açıklamada, “Kırım’da 16 Mart 2014 tarihinde yapılan yasa dışı ve gayrimeşru ‘referandum’ ile bu ‘referandum’un sonuçlarına dayanılarak Kırım’ın Rusya Federasyonu tarafından yasa dışı şekilde ilhak edilmesini tanımadığımızı ve uluslararası hukukun apaçık bir ihlali olan bu eylemi kınadığımızı, işgalin ikinci yıl dönümü vesilesiyle bir kez daha ilan ediyoruz” ifadesine yer verildi. Türkiye’nin, Ukrayna’nın egemenliğini ve toprak bütünlüğünü güçlü bir şekilde desteklediği ve mevcut fiili durumun Türkiye açısından hiçbir bir hukuki geçerlilik taşımadığı belirtilen açıklamada, “Kırım’ın yasa dışı ilhakından sonraki iki yıllık süreçte, yarımadadaki insan haklarının durumu sürekli kötüye gitmiştir. Baskıcı politikalara son verilmesi yönündeki çağrımızı bu vesileyle bir kez daha kuvvetle yineliyoruz” denildi.
Türkiye, Kırım ilhakını 2. kez kınadı
Reviewed by Habersizim
on
11:00:00
Rating:

Hiç yorum yok: