İsrail, Batı Şeria’da Filistinlilerin topraklarını yine gasp etti

İsrail, Batı Şeri’daki 2342 dönümlük araziye el koyarak, 2014’ten bu yana en büyük toprak gasbını yaptı

Yahudi yerleşim birimlerinin inşasına karşı olan “Peace Now” adlı İsrailli sivil toplum kuruluşu, bir açıklama yaparak, İsrail hükümetinin Batı Şeria’nın Eriha kentinin güneyinde yer alan Filistinlilere ait 2342 dönümlük araziye el koyduğunu bildirdi.
Toprak gasbının İsrail ordu radyosu tarafından da duyurulduğu ifade edilen açıklamada, el konulan toprakların yakınlardaki Yahudi yerleşim birimlerinin genişletilmesi, turizm ve diğer ticari yatırımlar için kullanılması gibi planların bulunduğu belirtildi. “Peace Now” açıklamasında, “İsrail hükümeti sükuneti sağlamaya çalışmak yerine yangına benzin döküyor ve Filistinlilerle İsraillilere şu mesajı gönderiyor: Barış ve iki devletli çözüm yönünde çalışmak gibi bir niyetim yok” değerlendirilmesinde bulunuldu.
İsrail hükümeti ocak ayında Eriha yakınlarında 154 dönümlük bir araziye el koymayı planladığını açıklamamış ve uluslararası toplumun tepkisini çekmişti. Planlanan el koymanın 154 dönüm yerine 2342 dönüm olarak gerçekleşmesiyle İsrail’in 2014 Ağustos’undan bu yana gerçekleştirdiği en büyük toprak gasbı olduğu kaydedildi.
İsrail, Batı Şeria’da Filistinlilerin topraklarını yine gasp etti İsrail, Batı Şeria’da Filistinlilerin topraklarını yine gasp etti Reviewed by Habersizim on 11:02:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: