İlk Akkuyu reaktörü, nasipse 2022’de devrede

Koza-İpek Holding’e ait İstanbul Bebek’teki köşk ile Ankara İncek’teki çiftlik, İpek ailesine kiraya verildi

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Necati Yamaç, Nükleer Sanayi Derneği ile Nükleer Mühendisler Derneği’nin ortaklaşa düzenlediği 3. İstanbul Nükleer Santraller Zirvesi’nde, Türkiye’nin nükleer projelerini değerlendirdi.
Türkiye’nin nükleer projelere başlarken Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) ile sıkı iş birliği yaptığını vurgulayan Yamaç, “UAEA yeni başlayan ülkelerin nükleer altyapılarını değerlendirmek üzere bir misyon çalışmasını tamamladı ve bir rapor hazırladı. Bu raporun bize vermek istediği önemli mesaj, Nükleer Enerji Kanun Tasarısı’nın yasalaşmasıdır. Biz bu kanun tasarısını hazırladık ve inanıyorum ki bu yıl içerisinde yasalaşmış olacaktır. Nükleer güvenlik kültürü bizim için olmazsa olmaz” ifadelerini kullandı.
Akkuyu Projesi anlaşmasının 2010’da imzalandığını anımsatan Yamaç, “Bu yıl içinde sınırlı çalışma izni alınması durumunda, nükleer güvenlikle ilgili olmayan binaların inşaatına başlanacak. Akkuyu’da ilk ünitenin de 2022’de devreye alınacağına inanıyorum. Sinop ile ilgili olarak da zemin etüd ve fizibilite çalışmaları devam ediyor.
ÇED’le ilgili data toplama çalışmaları da sürüyor. Sinop Nükleer Santral Projesi kapsamında, hükümetler arası anlaşmaya baktığınızda ise ilk ünitenin 2023’te devreye alınacağını söyleyebilirim” diye konuştu.
Türkiye’nin doğalgazın yüzde 98’ini, petrolün ise yüzde 92’sini ithal ettiğini belirten Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Necati Yamaç, şöyle konuştu:
“Türkiye’de nükleer santraller yapılmasın da nerede yapılsın? Dünyada 31 ülkede nükleer santral var. Bu ülkelerden 7’si net enerji ihracatçısı. ABD’de 99 santral var, 5 santralin inşaatına da devam ediliyor. Fransa elektriğinin yüzde 77’sini nükleer santrallerden karşılıyor. Tabii bizim karşımıza çıkartılan iki tane örnek var. Almanya ve Japonya. Almanya bugün halen elektriğinin yüzde 15’ini nükleerden karşılamaktadır, kapattıkları ömrü dolan santrallerdir. Japonya ise Fukuşima’dan sonra doğal olarak nükleer santrallerini kapatıp sıkı güvenlik değerlendirmesinden geçirdi. Son dönemde Japonya bile 4 nükleer reaktörü işletmeye aldı.”
İlk Akkuyu reaktörü, nasipse 2022’de devrede İlk Akkuyu reaktörü, nasipse 2022’de devrede Reviewed by Habersizim on 11:19:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: