3.köprünün son tabliyesi, Erdoğan ve Davutoğlu’nun katıldığı törenle yerleştirildi
Köprünün tam ortasında gerçekleştirilen törende, Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Davutoğlu'nun yanı sıra bakanlar ve belediye başkanları hazır bulundu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, törende yaptığı konuşmada, Istanbul için "yıldız" diyebilecekleri projenin son tabliyesini koymanın onurunu yaşadığını söyledi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan şöyle konuştu:
"Hele hele Gezi olayları başladığı zaman 'Işte bu iki tane beton yığınıyla kalır' diyorlardı. Bunlar yazıldı, çizildi, hatta hatta buralara kadar zahmet edip geldiler, denizde gösteriler yaptılar.
Ama onlar onu yaparken biz dedik ki 'hayır.' Biz bunları birleştireceğiz. Avrupa ile Asya'yı Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile birleştireceğiz ve bu bizim dünyaya en önemli mesajımız olacak. Işte hemen sağ tarafımız Karadeniz ve boğazdayız, Marmara'ya açılıyoruz. Böyle bir yerde ancak büyük düşünenler bu tür büyük projeleri gerçekleştirirler ve bizler de bu yola böyle çıktık." Erdoğan, köprünün açılışını da Ağustos ayında yapacaklarının müjdesini verdi. "Önümüzde Avrasya Tüneli var. Avrasya Tüneli bu arada inşallah tamamlanıyor.
Onun da bitişi bu yıl sonu" şeklinde konuşan Erdoğan köprünün yapımında emeği geçen herkese teşekkür etti.
Törende konuşan Başbakan Ahmet Davutoğlu da bir gurur tablosu ile karşı karşıya olunduğunu dile getirerek, her taşı Türk milletine emanet olan Istanbul'un 3. köprü ile üzerindeki yüklerden büyük bir kısmını atmış olacağına işaret etti. Davutoğlu şöyle konuştu:
"Bu gelecek nesiller açısından önemli bir proje. Ülkemiz için bir iftihar projesi. Çünkü dünyada büyük yatırımlar ekonomik kalkınmanın düşüşe geçmesiyle birlikte dururken, bu yatırmalara ara vermeden istikrar içinde sürdüren tek ülke Türkiye. Bugün Türkiye her açıdan yükselen ekonomisi, şehirlerine kattığı yeni boyutlar ve dünya çapında gerçekleştirdiği projeler ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile dünya gündemine pozitif bir şekilde mührünü bir kez daha vuruyor."
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım da yaptığı konuşmada, köprünün tabliye genişliği olarak dünyanın en geniş asma köprüsü olduğunu ifade etti. Bakan Yıldırım, birinci ve ikinci köprüyü yabancıların yaptığını, Türk müteahhitlerin taşeron olduğunu kaydederek, "Bu köprüde de ana yükleniciler Türk, taşeronlar yabancı. O zaman Japonlar, Ingilizler, Koreliler yapardı, biz onlara hizmet ederdik.
Şimdi Türk yükleniciler yapıyor, onlar da alt yüklenici olarak hizmet veriyor. Bu da Türkiye'nin değişimini, dönüşümünü, yol aldığı mesafeyi gösteriyor" değerlendirmesinde bulundu.
Konuşmalar sonrası hemen kürsünün arkasındaki son tabliyenin bulunduğu bölgeye geçildi. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün yerleştirilen son tabliyesine Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Davutoğlu ve Bakan Yıldırım kaynak yaptı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, köprünün yapımını üstlenen firma yöneticisinin köprü inşaatında çalışan işçilere 3'er bin lira ikramiye verilmesini sağladı. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, bin 408 metrelik ana açıklığıyla üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 320 metreyi aşan yüksekliğiyle ise dünyanın en uzun kulesine sahip asma köprüsü olacak.
4,5 milyar lira yatırım maliyeti bulunan proje, Güney Koreli ve Türk mühendislerin gayretiyle yükseliyor. Köprünün üzerinde 4 şerit gidiş, 4 şerit geliş, 2 şerit de hızlı tren olmak üzere toplamda 10 şerit olacak.
Cumhurbaşkanı Erdoğan şöyle konuştu:
"Hele hele Gezi olayları başladığı zaman 'Işte bu iki tane beton yığınıyla kalır' diyorlardı. Bunlar yazıldı, çizildi, hatta hatta buralara kadar zahmet edip geldiler, denizde gösteriler yaptılar.
Ama onlar onu yaparken biz dedik ki 'hayır.' Biz bunları birleştireceğiz. Avrupa ile Asya'yı Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile birleştireceğiz ve bu bizim dünyaya en önemli mesajımız olacak. Işte hemen sağ tarafımız Karadeniz ve boğazdayız, Marmara'ya açılıyoruz. Böyle bir yerde ancak büyük düşünenler bu tür büyük projeleri gerçekleştirirler ve bizler de bu yola böyle çıktık." Erdoğan, köprünün açılışını da Ağustos ayında yapacaklarının müjdesini verdi. "Önümüzde Avrasya Tüneli var. Avrasya Tüneli bu arada inşallah tamamlanıyor.
Onun da bitişi bu yıl sonu" şeklinde konuşan Erdoğan köprünün yapımında emeği geçen herkese teşekkür etti.
Törende konuşan Başbakan Ahmet Davutoğlu da bir gurur tablosu ile karşı karşıya olunduğunu dile getirerek, her taşı Türk milletine emanet olan Istanbul'un 3. köprü ile üzerindeki yüklerden büyük bir kısmını atmış olacağına işaret etti. Davutoğlu şöyle konuştu:
"Bu gelecek nesiller açısından önemli bir proje. Ülkemiz için bir iftihar projesi. Çünkü dünyada büyük yatırımlar ekonomik kalkınmanın düşüşe geçmesiyle birlikte dururken, bu yatırmalara ara vermeden istikrar içinde sürdüren tek ülke Türkiye. Bugün Türkiye her açıdan yükselen ekonomisi, şehirlerine kattığı yeni boyutlar ve dünya çapında gerçekleştirdiği projeler ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile dünya gündemine pozitif bir şekilde mührünü bir kez daha vuruyor."
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım da yaptığı konuşmada, köprünün tabliye genişliği olarak dünyanın en geniş asma köprüsü olduğunu ifade etti. Bakan Yıldırım, birinci ve ikinci köprüyü yabancıların yaptığını, Türk müteahhitlerin taşeron olduğunu kaydederek, "Bu köprüde de ana yükleniciler Türk, taşeronlar yabancı. O zaman Japonlar, Ingilizler, Koreliler yapardı, biz onlara hizmet ederdik.
Şimdi Türk yükleniciler yapıyor, onlar da alt yüklenici olarak hizmet veriyor. Bu da Türkiye'nin değişimini, dönüşümünü, yol aldığı mesafeyi gösteriyor" değerlendirmesinde bulundu.
Konuşmalar sonrası hemen kürsünün arkasındaki son tabliyenin bulunduğu bölgeye geçildi. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün yerleştirilen son tabliyesine Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Davutoğlu ve Bakan Yıldırım kaynak yaptı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, köprünün yapımını üstlenen firma yöneticisinin köprü inşaatında çalışan işçilere 3'er bin lira ikramiye verilmesini sağladı. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, bin 408 metrelik ana açıklığıyla üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 320 metreyi aşan yüksekliğiyle ise dünyanın en uzun kulesine sahip asma köprüsü olacak.
4,5 milyar lira yatırım maliyeti bulunan proje, Güney Koreli ve Türk mühendislerin gayretiyle yükseliyor. Köprünün üzerinde 4 şerit gidiş, 4 şerit geliş, 2 şerit de hızlı tren olmak üzere toplamda 10 şerit olacak.
İki yaka üçüncü kez birleşti
Reviewed by Habersizim
on
12:10:00
Rating:

Hiç yorum yok: