Arap Birliği’nin 71 yıllık tarihinde yeni bir dönem başladı. Mısır’ın aday gösterdiği Ahmed Ebu Gayt, önceki akşam yapılan toplantıda Birliğin yeni Genel Sekreteri seçildi. Mısırlı Ebu Gayt, Hüsnü Mübarek döneminin son Dışişleri Bakanıydı. “Filistinlileri, Mısır sınırlarını ihlal etmeleri halinde ayaklarını kırmakla” tehdit etmesiyle hatırlanan Ebu Gayt, Arap Birliği’nin 8. Genel Sekreteri oldu. Arap ülkeleri arasında ekonomik, kültürel, siyasi ve sosyal ilişkileri düzenlemek amacıyla 1945’te kurulan Arap Birliği yıllar içinde yeterince etkin olmamakla eleştiriliyor. Gözlemciler, 22 ülkenin üye olduğu Birliğin çok sayıdaki kararının kağıt üstünde kaldığını belirtiyor. Arap Birliği, 1945 yılında imzalanan anlaşmaya göre Konsey, Daimi Komiteler ve Genel Sekreterlik şeklinde üçlü yapıdan oluşuyor.
Arap Birliği’nin yeni sekreteri, Mübarek’in Dışişleri Bakanı
Reviewed by Habersizim
on
11:24:00
Rating:
Reviewed by Habersizim
on
11:24:00
Rating:


Hiç yorum yok: