Türkiye-İran anlaşmazlıkları masaya yatırıldı

Ankara’da biraraya gelen iki ülkenin üst düzey diplomatları ticari mevzularda anlayış birliği sergiledi.

Dışişleri Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Büyükelçi Ümit Yalçın, İran Dışişleri Bakanlığı ile yapılan siyasi istişarelere ilişkin, taraflar arasındaki diyalogu geliştirmeye devam etmek hususunda bir anlayış birliği ortaya çıktığını söyledi. Yalçın, İran’ın nükleer programıyla bağlantılı olarak uygulanan yaptırımların kaldırılmasıyla oluşan yeni ortamda, ekonomik ve ticari ilişkilerin gelişmesi, enerji alanındaki işbirliği potansiyelinden daha iyi yararlanılması ve özellikle kara ulaştırması alanında karşılaşılan sorunların bertaraf edilmesi gerekliliği üzerinde mutabık kaldıklarını ifade etti.

Yalçın, şöyle devam etti:
"İstişarelerimiz çerçevesinde, bölgesel konular hakkında da görüş alışverişinde bulunarak, özellikle Suriye ve Irak’taki gelişmelere dair değerlendirmelerimizi paylaştık. Suriye’de akan kanın durdurulmasını ve gerçek bir geçiş sürecinin uygulamaya konulmasını teminen bir siyasi süreç başlatılmasına duyulan ihtiyaca değindik. Bu bağlamda, İran’ın bölgesel politikalarının yapıcı olmasını bekliyor ve Suriye’de Rusya Federasyonu’yla işbirliği yapmak ve rejime destek vermek suretiyle, ne kadar hatalı bir tutum içinde olduğunu anlayacağını umuyoruz.”

Büyükelçi Yalçın, Türkiye’yle ilişkilerden sorumlu İran Dışişleri Bakan Yardımcısı İbrahim Rahimpur ile geçen hafta salı günü Ankara’da bir araya gelmişti. Siyasi istişarelerde, ikili ilişkilerin siyasi, ekonomik, ticari, güvenlik, kültürel ve konsolosluk gibi farklı alanlardaki tüm boyutları ayrıntılı şekilde ele alınmıştı. AA
Türkiye-İran anlaşmazlıkları masaya yatırıldı Türkiye-İran anlaşmazlıkları masaya yatırıldı Reviewed by Habersizim on 14:36:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: