İran: “Paranız bizde kalmaz”

İran Dışişleri Bakan Yardımcısı İbrahim Rahimpur, Ankara ile Tahran arasında doğalgaz fiyatları nedeniyle yaşanan anlaşmazlığın ardından verilen tahkim kararını kabul ettiklerini söyledi.
İkili görüşmeler için Ankara’ya gelen Rahimpur, doğalgaz konusunda daha önce Türkiye ile farklı düşüncelere sahip olduklarını kaydederek, "Bu konuyla ilgili iki taraf bir türlü anlaşamadı. Konu tahkime intikal etti. Türkiye lehine çıkan kararı kabul ediyoruz. Ancak, tahkim bizlere 'ben bu kararı verdim, kendiniz bir araya gelin ve anlaşın' dedi. Şimdi bu süreç işliyor"  değerlendirmesinde bulundu.

Rahimpur, şöyle devam etti:
"Büyük bir ihtimalle İran Petrol Bakanı Bijen Namdar Zengene de Türkiye'ye gelecek. Dolayısıyla bu sorun yakında çözülecek. Edindiğim bilgiye göre, şu anda uzmanlar konuşuyor zaten. Halen İran'dan doğalgaz ihraç ettiğimiz borunun da vanası kapalı değil. Tahkimin kararını kabul ediyoruz, bunun gereğini daha fazla doğalgaz vererek veya nakit olarak yerine getirmemiz lazım. İçiniz rahat olsun, paranız bizde kalmaz." AA
İran: “Paranız bizde kalmaz” İran: “Paranız bizde kalmaz” Reviewed by Habersizim on 14:35:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: