Özel okullar kapatılmalıdır!

İki sene önce haftalık Sancaktar dergisi “Üniversiteler kapatılmalıdır!” kapağıyla çıkmıştı da ne heyecanlanmıştım görünce. Şöyle demişlerdi: “Bursları, yurtları, öğrenci evlerini bir kenara bırakalım. ‘Üniversite eşittir gelecek.’ formülünü bozacak işler yapalım. İlk adım olarak, mesleki eğitimi merkeze koyalım, ‘ihtiyaç fazlası’ üniversitelerden kurtulalım.” İşde doğru enerci bu! Sonra ne oldu? Daha çok üniversite, daha çok bölüm açtık. Öğrenci sayısından fazla kontenjan olunca ülkece açık verdik. Bu başlık da Sancaktar’dan mülhem anlayacağınız. Asıl gelmek istediğim nokta ise şu; malumunuz Milli Eğitim Bakanımız, ülkemizin sayılı münevverlerinden Prof. Dr. Nabi Avcı on beş tatilde hiçbir öğrenciye ödev verilmemesini istedi. Bildiğiniz ödevi yasakladı yani. Bu harika haberi duyunca çok sevindim. Herhalde eğitim alanında ülkemizdeki en önemli hamlelerden biri de bu olmalı dedim.

8 yaşında bir kardeşim var, ismi Meryem Betül. İlkokul 3. sınıf öğrencisi ve şimdiden test çözmeye başladı, optik form dolduruyor yavrucak. Boşlukları doldurmaktan şikâyetçi, çok vakit alıyormuş. Tüm dersler test kitabı var ve matematikte zayıf, aynı ablası gibi. “Neden şimdiden şıklar arasında?” diye soracak olursanız onun da şöyle bir hikâyesi var: Milli Eğitim Bakanlığı’nın Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) adı altında resim-müzik vesaire alanlarda yetenekli çocuklara yönelik bir çalışması var. Bu çocuklarla özel olarak ilgileniliyor. Bizimki de resimle, müzikle epeyce haşır neşir. Hayır, canım 3 yaşında piyano çalmaya başlamadı. Sadece genelde derdini şarkı söyleyerek filan anlatıyor ve boyuna kitap okuyup duruyor.

Neyse. Sınıf öğretmeni bu merkeze gitmesinde faide görmüş olmalı ki BİLSEM sınavlarına hazırlanması gerektiğini söyledi. Tabi sınavla alıyor burası da neresi sınavsız ki zaten memlekette? Öğretmeninin söylemi üzerine türlü türlü test kitapları alındı, masasına dizildi. Çünkü sınavda matematik, Türkçe gibi temel dersler de var. Eğer matematikte başarılı olduğunu sınav sonucunla ispatlarsan resimde de yetenekli olduğunu kabul ederiz diyorlar benim gördüğüm bu sınavda. Tuhaf. Tuhaf olduğu kadar da üzücü. Muhtemelen matematikte hiçbir zaman yeteri kadar başarılı olamayacak Meryem Betül, bu durumda resim ve müzik de bir çocukluk sevdası olarak kalacak geride. Meryem Betül özel okulda okuyor ve on beş tatil için epeyce ödev yüklemişler sırtına. Bu sınav muhabbetinden dolayı da ayrıca ödevleri var. Şimdi on beş tatilin son günlerindeyiz ve ilk günlerinden beri her gün ödev yaptı durdu çocuk. E hani yasaktı? Yasak sadece devlet okullarına mı işliyor yani? Öğretmenleri ödev verince kardeşim parmağın kaldırıp “Ama Nabi Avcı ödev yok demişti öğretmenim!” diye serzenişte bulunmuş. Evde anne, babam ne zaman ödevini yapmasını söylese “Nabi Avcı!” diyor başka da bir şey demiyor çocuk, ben de gaza getirmiyor değilim tabi bu konuda. Haberiniz olmuştur; MEB Nabi Avcı geçenlerde gittiği bir resturantta gördüğü çocuklara selam verirken bakmış ki çocuklar bir yandan oyun oynuyor bir yandan da ödev yapıyorlar.

Hemen duruma müdahil olmuş ve çocukların özel okul öğrencisi olduklarını öğrenmiş. Haberlerden meseleyi kendine has, esprili bir yolla çözdüğünü duyduk en son. Eyvallah. İyi de diğer özel okulların hali ne olacak? Kaç tane özel okul öğrencisine sorduysam hepsinin sayfalar dolusu ödevi var. Onların da tatili on beş gün devlet okulundaki çocukların da. Biri ödev yapıyor diğeri yapmıyor. Bu durum ne olacak? Hangi biriyle uğraşsın bakanlık? Hepsiyle de uğraşsın tabi ama özel okullar da bıraksınlar yakamızı. Zaten eğitimi de bozdular artık, devlet okulları öne geçti neredeyse, eskisi gibi İngilizce öğrettikleri de yok kolejlerde. Bari kurallara uyup ödev vermeselerdi çocuklara. Yazık.
Özel okullar kapatılmalıdır! Özel okullar kapatılmalıdır! Reviewed by Habersizim on 08:53:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: