İsrail yine Mescid-i Aksa’yı bastı

Mescid-i Aksa’nın kapısını ve avlusunu tutan ve “Murabıt” olarak tanımlanan Filistinlilerden ismini vermek istemeyen bir yetkili, “25 Yahudi yerleşimci, İsrail polisi eşliğinde Mescid-i Aksa’nın batı kapısından içeri girdi” ifadelerini kullandı. Bu arada, İsrail polisinin namaz vakti sırasında Filistinlilerin Mescid-i Aksa’ya girişini engellemesinin ardından Filistinli bir grup gösteri düzenledi. Gösteride “Kanımız canımız sana feda olsun ey Aksa” sloganları atıldı. İsrail polisi Filistinli gruba sert müdahalede bulundu.

Yahudi yerleşimciler, geçen yıl ağustos ayında Nablus’ta Devabişe ailesinin evini kundaklamış, olayda anne, baba ve 18 aylık bebekleri hayatını kaybederken 4 yaşındaki diğer çocukları sağ kurtulmuştu. Öte yandan, İsrail parlamentosu Knesset, tartışmalı “üst arama” yasasını onayladı. Knesset’ten yapılan yazılı açıklamada, polis güçleri tarafından kendisinden şüphelenilen kişilerin “üst aramasından geçirilmesi”ni öngören yasanın 31 ret oyuna karşılık 39 evetle kabul edildiği belirtildi. Knesset’teki Filistinli milletvekili Cemal Zehalika, “Bu yasayla güvenlik güçlerine, istediğinizi yapın mesajı veriliyor” dedi. AA
İsrail yine Mescid-i Aksa’yı bastı İsrail yine Mescid-i Aksa’yı bastı Reviewed by Habersizim on 18:23:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: