(İ)Bliss Caddesi’nden çıkış

Beyrut Amerikan Üniversitesi’nin bulunduğu cadde, bu üniversiteyi kuran adamın (Daniel Bliss) soyadını taşıyor. Bizim İslamcılar “Bliss Caddesi” yerine “İblis Caddesi” demeyi tercih ediyorlar. (İ)Bliss, bu okulu 1866’da Beyrut Protestan Koleji olarak kurmuş ve müfredatına İngilizce, matematik, fizik, kimya vs’nin yanı sıra nedense “Antik Arap Tarihi” de koymuştu.

Buradaki “nedense” tabii ki tecahül-ü arif. Nedeni belli: Arapları İslam öncesi uygarlıklarıyla iftihar eder hale getirmeden, onları Türklerden koparamazsınız. “Benim tarihim Kelime-i Şehadetle başlar, evveliyatı beni alakadar etmez” diyen bir Arap, “Böl, parçala, yönet”çi emperyalizmin işine yaramaz. Bu anlayıştaki bir Türk veya Kürt de yaramaz tabii. “Ergenekon”un, “Zerdüşt”ün yükselişi de emperyalistlerin bu tespitine dayanır. Devlet Bahçeli ve adamları “Bozkurt” işareti yaparken, emperyalistlere bir nevi selam çakıyorlar yani.

Lübnan’a dönelim. “Arap İsyanı” denen şeyin, Nasır kavmiyetçiliğinin ve elbette Baas ideolojisinin kaynağı, Beyrut Protestan Koleji’dir. Osmanlı ve Türkleri yerin dibine batıran sloganların ilk yükseldiği memleket Lübnan’dır. Bugün geldiğimiz noktada ise Lübnan’da “Hizbullah” diye anılan İrancı milisler ve onların bazı Hıristiyan yahut Nusayri müttefikleri haricinde herkes Türkiye muhibbi. “Velayet-i Fakih” anlayışına itibar etmeyen birçok Şii dahil.

Lübnanlı bir grup gencin sosyal medyada başlattığı “Türkiye’yi destekleyen Araplar” kampanyası, Lübnanlı kardeşlerimizin Bliss / Sykes / Lawrence şeytan üçgeninden çıktıklarını bir kere daha ortaya koyması bakımından önemli ve kıymetli. Barekallah.
(İ)Bliss Caddesi’nden çıkış (İ)Bliss Caddesi’nden çıkış Reviewed by Habersizim on 08:34:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: