Suriye Devrimi'nin başından beri Esed/Hamaney kuvvetleri sivilleri katliamdan geçiriyor. ABD, ardı arkası kesilmeyen bu katliamı başından beri "endişe" ile izliyor.
Der'a şehrinde protestoculara ilk ateşi açıldı, ABD "endişe"sini bildirdi. Hama bombalandı, ABD gene "endişeliyiz" dedi. İranlı ve Lübnanlı milisler Suriye'ye avdet edip rejimin zulmüne yeni bir ivme kazandırınca da ABD "endişelendi". Rus jetleri Suriyeli sivilleri bombalamaya başlayınca, hakeza.
Halep'teki son durum da ABD'yi "endişelendiriyor" tabii. Beyaz Saray Sözcüsü Earnest, "Halep'e ilişkin asıl endişemiz, Ruslarca desteklenen rejim güçlerinin kenti kuşatması ihtimalinin bulunması ve dehşet verici insani durumu daha da kötüleştirmesidir" dedi. Niye dedi?
Bahsettiği o felaketi engellemek için ABD'nin harekete geçebileceğini mi ima etmek istedi? Öyle bir ihtimal yok ise, kim ne yapsın ABD'nin "endişe" sini?
Halep'in kuzeyinde vurucu gücü yüksek devrimci gruplar vardı. Bunlar daha ziyade sakallı ve sarıklı kimselerden oluştuğu için ABD onlardan rahatsız oldu ve Türkiye'yi kullanarak "güvenli bölge kuracağız" dümeniyle bu grupların bölgeden uzaklaşmasını sağladı. Güvenli bölge filan da kurmadı, kurdurmadı.
Neticede Rusya destekli Esed/Hamaney kuvvetleri Halep'in kuzeyine kolayca ilerleyebildi. Bunu bizzat temin eden ABD ya ne yaptığını bilmiyordu veya ne yaptığını çok iyi biliyordu. Her halukârda ABD'nin "endişe"sinin içine tükürebiliriz.
Der'a şehrinde protestoculara ilk ateşi açıldı, ABD "endişe"sini bildirdi. Hama bombalandı, ABD gene "endişeliyiz" dedi. İranlı ve Lübnanlı milisler Suriye'ye avdet edip rejimin zulmüne yeni bir ivme kazandırınca da ABD "endişelendi". Rus jetleri Suriyeli sivilleri bombalamaya başlayınca, hakeza.
Halep'teki son durum da ABD'yi "endişelendiriyor" tabii. Beyaz Saray Sözcüsü Earnest, "Halep'e ilişkin asıl endişemiz, Ruslarca desteklenen rejim güçlerinin kenti kuşatması ihtimalinin bulunması ve dehşet verici insani durumu daha da kötüleştirmesidir" dedi. Niye dedi?
Bahsettiği o felaketi engellemek için ABD'nin harekete geçebileceğini mi ima etmek istedi? Öyle bir ihtimal yok ise, kim ne yapsın ABD'nin "endişe" sini?
Halep'in kuzeyinde vurucu gücü yüksek devrimci gruplar vardı. Bunlar daha ziyade sakallı ve sarıklı kimselerden oluştuğu için ABD onlardan rahatsız oldu ve Türkiye'yi kullanarak "güvenli bölge kuracağız" dümeniyle bu grupların bölgeden uzaklaşmasını sağladı. Güvenli bölge filan da kurmadı, kurdurmadı.
Neticede Rusya destekli Esed/Hamaney kuvvetleri Halep'in kuzeyine kolayca ilerleyebildi. Bunu bizzat temin eden ABD ya ne yaptığını bilmiyordu veya ne yaptığını çok iyi biliyordu. Her halukârda ABD'nin "endişe"sinin içine tükürebiliriz.
Gına geldi ABD'nin "endişe"sinden
Reviewed by Habersizim
on
07:53:00
Rating:

Hiç yorum yok: