Abhazya yönetimi kendi halkını karşısına alıyor

Abhazya Cumhuriyeti yönetimi Rusya'nın hatırı için Türkiye'ye tavır koyuyor, malum. İnternet haber sitesi "On Kavkaz" yazarlarından Beslan Butba'nın buna tepkisi kayda değer:
"Türkiye ile ekonomik işbirliğinin engellenmesi ve Sohum’un (Abhazya'nın başkenti) Moskova’ya iyice bağımlı hale gelmesi hoşnutsuzluğu arttırıyor. Resmi olmayan bilgilere göre Türkiye, Abhazya’nın dış ticaretinin yarısını oluşturuyor.

Bunun dışında dünyanın en büyük Abhaz diasporası, ki bu sayı yarı milyon, Türkiye’de yaşıyor. Demek oluyor ki, Abhazların yüzde sekseni şu anda Türkiye’de. Bu sayı, Abhazya’da yaşayanlardan katbekat fazla. Bundan ötürü, Abhazların bugün Türkiye ile sadece ekonomik değil, kültürel ve tarihsel bağları da bulunuyor. Muhalefet ve sivil toplumun büyük bölümü, Abhazya yönetiminin Rus menfaatlerine hizmet etmesine karşı; fakat yönetimin tavrı değişmiyor. Bu trend özellikle de yönetime eski KGB subayı Raul Hacimba’nın gelişi ile güçlendi.

Eleştirilerin çokça dile getirildiği Abhazya’da normal vatandaşın bu sürece nasıl tepki vereceğini zaman gösterecek Ama artık aşikardır ki, Sohum sadece Türkiye ve Rusya arasında değil, kendi halkı ve Kremlin arasında da manevralar yapmak zorunda kalacak."

Kaynak: Ajans Kafkas)
Abhazya yönetimi kendi halkını karşısına alıyor Abhazya yönetimi kendi halkını karşısına alıyor Reviewed by Habersizim on 07:55:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: