Gavurca: Empati
Türkçesi: Senden adam olmaz, bana benze.
Empati. Matbu sözlüklerde anlamı özetle “kendini başkasının yerine koymak” olarak geçer. Ağır bir gavurca kelimedir. Gavurların, özgüven kazanmış toplumları uyuşturmak için icat ettikleri bir safsatadır. Kişisel gelişim teranelerinde “bir insanı tanımanın en iyi yolu empati yapmaktır” gibi cümlelerle pazarlaması yapılır.Kavramın önünü arkasını iyi anlamak ve bu kavramın mikrop gibi toplumun ortasına salınmasındaki tehlikeye dikkat çekmek için hangi bazı durumlarda önümüze çıktığına bakmak gerekir. Örneğin gavurların dahiyane bir buluş gibi pazarladıkları bu kavramı, kendilerinin asla kullanmadıklarıyla işe başlayabiliriz. Siyasi açıdan empati yapmazlar. Sosyal açıdan empati yapmazlar. Kendilerini senin yerine koymazlar. Koyamazlar. Hiçbir gavurun, kendisi gibi olmayanı empati yoluyla anlama gayretinde olmaması acayip değil midir?
Empati yap, yani kendini benim yerime koy; oradan değil buradan bak. Sen buradan bakınca orada hiçbir şey kalmayacak çünkü. Asıl olan benim. Beni anlamak istiyorsan kendini de al buraya gel. Senin bu tarafa geçerek bıraktığın boşluğa buradan bakalım. Yaşanan şeyi anlamanın önemli bir yolu da o şeye nereden baktığınla da feci halde ilişkilidir çünkü.
Hadi biraz abartarak anlatalım, Mekke’de kurulu düzeni alt üst eden Resulullah’a (sav) Ebu Cehil’in “empati yap” dediğini farz edin. “Kendini biraz da bizim yerimize koy.” dediğini…
“Kız çocuklarını diri diri toprağa gömüyoruz ama sor bi neden? Kendini benim yerime koy. Anlamaya çalış beni.” dediğini...
Oysa tam tersine empati yapmadan yani burada ayaklarını sağlam olarak yere basarak karşıdakine bakmak gerekir. Gavurun istemediği taraftan bakmak gerekir. Karşındakinin ne söylediğini gerçekten anlamanın ilk yolu, önce onun karşıda olduğunu kabul etmekten geçer. Eğer anlamaya çaba sarf ettiğin kişi senin zaten kardeşinse / dostunsa; ve onu anlamak için empatiye ihtiyaç duyuyorsan dostluğunu kardeşliğini gözden geçir.
Gavırca - Türkçe Sözlük
Reviewed by Habersizim
on
09:36:00
Rating:

Hiç yorum yok: