Adıyaman’da yapılan Güneş Enerji Santrali, DSİ tarafından yapılan ilk güneş enerjisi projesi olarak devreye alındı
Orman ve Su İşleri Bakanlığı Devlet Su İşleri (DSİ) Genel Müdürlüğü tarafından Adıyaman’da kurulan Güneş Enerji Santrali’nin (GES) devreye alındığı bildirildi.Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, yaptığı yazılı açıklamada, Adıyaman’da hizmete alınan GES projesinin, DSİ Genel Müdürlüğü tarafından yapılan ilk güneş enerjisi projesi olduğunu belirtti. Bakan Eroğlu “Bu proje devletin yaptığı en büyük güneş enerji projesi ve 9 milyon lira yatırım bedeli ile devreye alındı” ifadesini kullandı. Adıyaman merkeze bağlı Doyran Köyü sınırlarındaki GES projesinin 38 bin metrekarelik alanda kurulduğunu belirten Eroğlu, bu alana 8800 adet güneş enerji paneli kurduklarını, 2 megavat kurulu güce sahip santral ile yıllık 3 milyon 500 bin kilovatsaat enerji üretilmesinin hedeflendiğini ifade etti. GES Projesi’nin ürettiği enerjiyle Samsat Ovası’nda 28 bin dekar arazinin sulanacağını vurgulayan Eroğlu, “Bu proje sulama maliyetlerinin yani elektrik maliyetlerinin düşürülmesine yönelik olan bir projedir. Bunun çiftçimize çok ciddi anlamda katkısı olacak. Sulu tarım ile birlikte verimli topraklardan bol ürün elde edilecek” değerlendirmesinde bulundu. Sulama alanındaki terfi merkezinde kullanılan enerjinin bu santralden karşılanacağını ifade eden Bakan Eroğlu, şunları kaydetti:
“Santralden sağlanacak enerji sulama için değerlendirilecek. Şayet sulamada kullanılan enerji üretilenden az ise fazla enerji EÜAŞ’a satılacak ve elde edilen gelir DSİ hesabına aktarılacak. Sulamada kullanılan enerji için çiftçilerimiz herhangi bir ödeme yapmayacak. Yalnızca personel giderleri, bakım ücretleri ve santralin yatırım bedelini geri ödeyecekler. Bütün bunlar hesaplandığında sulama maliyetlerinin yarı yarıya düşmesi bekleniyor.” AA
En büyük güneş enerjisi santrali Adıyaman’da yapıldı
Reviewed by Habersizim
on
11:29:00
Rating:

Hiç yorum yok: