Bir şaka gibi başlamıştı

İnsani Yardım Vakfı (İHH) Afrika'da kuyu açıyor, gıda dağıtıyor, katarakt ameliyatları yapıyor…
TİKA, Kızılay, Yeryüzü Doktorları, Deniz Feneri, Cansuyu da Afrika'ya yardım ediyor…
Fakat Afrika'nın sadece yardımcılara değil, yatırımcılara, ortaklara, iş arkadaşlarına da ihtiyacı var.
Afrika, olağanüstü zengin kaynaklarının hayrını görebilmek için, Batılı tekellerin ve de Çin’in zincirlerinden kurtulmak zorunda.
Türkiye firmalarının Afrika'da altın işinden inşaatçılığa, petrol sektöründen turizme, tarımdan denizciliğe kadar her sahada faaliyet göstermeleri hem Türkiye'ye hem Afrika'ya kazandıracaktır.
En ''yoksul'' Afrika ülkelerinde bile kayda değer zengin kesimlerin bulunduğunu, en lüks malların bile Afrika'ya ihraç edilebileceğini, lüks mağazacılığın / lokantacılığın / otelciliğin Afrika'da çok kârlı işler olduğunu da belirtmeliyim; üstelik kazançlar burjuva sınıflarından ve Afrika'daki yabancılardan temin edildiği için (ayrıca da Afrikalılara yeni istihdam alanları açıldığı ve Afrika devletlerine ilave vergi gelirleri sağlandığı için) bu işlerde de gönüller alabildiğine ferah tutulabilir.
2005’te “Ne işimiz var gariban Afrika’da?” cehaletinin gölgesinde bir şaka gibi başlayan Afrika açılımı öyle bir noktaya geldi ki, bugün Türkiye’nin en kalabalık iş adamları heyetinin istikameti Afrika olabiliyor, elhamdülillah.
Sömürü için değil Afrika’yla müşterek kalkınma için, ileri!

Hakan Albayrak

Kaynak: Müstakil Gazete
Bir şaka gibi başlamıştı Bir şaka gibi başlamıştı Reviewed by Habersizim on 10:04:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: