Sare Davutoğlu, OECD ülkeleri arasında en fazla sezaryenin Türkiye’de olduğuna dikkat çekti.
Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun eşi Sare Davutoğlu, Bursa Büyükşehir Belediyesi Kent Konseyi koordinasyonunda Merinos Kongre ve Kültür Merkezi’nde “Doğumuna Sahip Çık” Projesi kapsamında düzenlenen sempozyuma katıldı.Konuşmasına, “Bu güzel günde konuşmama lanetlemek için bile olsa terör, sevgisizlik, şiddet konuşarak başlamak zorunda kalmaktan çok üzgünüm” diyerek başlayan Sare Davutoğlu, “Bu olumsuz olayları bir daha yaşamayacağımız günlerin çok yakında olduğu inancıyla, şehitlerimize rahmet, ailelerine baş sağlığı ve sabır, yaralılarımıza da şifa diliyorum” dedi. Sare Davutoğlu, doğumun anne için önemli bir yolculuk olduğunu dile getirerek, sezaryen oranlarına dikkat çekti. Davutoğlu, “OECD’ye üye 32 ülke içinde sezaryen ile doğum oranın en yüksek olduğu ülke maalesef Türkiye. Hatta Şili ve Meksika’dan bile yüksek oranlara sahibiz. Oranımız yüzde 52. Yani doğan 100 bebeğimizden 52’si sezaryen ile dünyaya gelmiş. İsrail’de yüzde 15,4, İngiltere’de yüzde 23, Amerika’da yüzde 32,5, İtalya’da yüzde 36,1. OECD ortalaması yüzde 22,6 ve bu ortalamayı yukarı çeken 3 ülke, Şili, Meksika ve Türkiye. Türkiye’de 2008’den beri yapılan tüm çalışmalara rağmen, sezaryen ile doğum yükseliş trendimiz devam ediyor” şeklinde konuştu. Davutoğlu, Sağlık Bakanlığı ile yürütülen ortak çalışmalara göre, 2010’da yapılan kapsamlı araştırma verilerinden de söz etti. Davutoğlu, hekimlerin yüzde 78,5’inin, sezaryenle doğum oranlarının, olması gerekenden de çok daha yüksek olduğunun altını çizdiklerini dile getirdi.
Sözlerini, “Kuzey Doğu Anadolu’da yüzde 16,9, Ege Bölgesi’nde yüzde 34,7 olarak ölçüldü, birinci doğumda sezaryen olma oranı” şeklinde sürdüren Sare Davutoğlu, “Gerçek, maalesef doğuma bakışımızla ilgili önemli bir problemimizin olduğudur. Bu noktada doğumumuza sahip çıkmak hepimizin ortak görevi” dedi. Davutoğlu bu noktada medyaya da görev düştüğünü vurguladı. Programa, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Sema Ramazanoğlu, Bursa Valisi Münir Karaloğlu, Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ile doğum uzmanları ve kadınlar katıldı.
100 çocuğun 52’si sezaryen bebeği
Reviewed by Habersizim
on
09:53:00
Rating:

Hiç yorum yok: