- Selamun aleykum Şebab. Ne var ne yok?
- Aleykum selam. Ne olsun işte, bir sürü insan geberttik.
- Kim ki onlar?
- Ne bileyim ben. Hükümet üyeleriyle yabancı diplomatların takıldığı bir lokantanın yanında patlattık, kim ölüyse öldü işte.
- Hükümet üyeleri ve diplomatlar mı ölenler?
- Bilmiyorum dedim ya.
- Değilse ne olacak?
- Takdir-i ilahi.
- Allah, size zulmetmeyi mi emretti?
- Ne münasebet! Biz zulme karşı savaşanlarız.
- Ama savaşla alakası olmayan insanların bulunduğu bir alanda bomba patlatmak zulme karşı savaşmak değil zalimce savaşmaktır. Bu durumda zalimlere muhalefet edişinizin bir manası kalmıyor, çünkü siz de zalimlerdensiniz.
- Ama diplomatlar da vardı orada.
- Evet. Belki Türkiye’nin diplomatı da vardı.
- Varsa vardı, Türkiye de düşman.
- Niye ki? Sizin bölgenizde yaşayanlar da dahil olmak üzere Somali halkına yardım dağıttığı için mi? Kuyular açıp temiz içme suyu temin ettiği için mi? Yerle bir olan başkent Mogadişu’yu yeniden kurduğu için mi? Milleti hasta eden çöp yığınlarını kaldırdığı için mi?
- Zalim hükümetle işbirliği yaptığı için. Müslümanların karşısında yer aldığı için.
- Hükümettekiler de Müslüman. Hatta birçoğu sizin eski yoldaşlarınız.
- Ama onlar zulüm yoluna saptılar.
- Gene deminki yere geldik. Siz de gayri muharip garibanı kasten öldürerek zulüm yoluna saptığınıza göre, siz niye onlara tercih edilesiniz ki?
- Onlar kafir düşmanla işbirliği yapıyorlar.
- Siz de kâfir düşmana servis yapıyorsunuz; mesela, Mogadişu Havaalanı’nı Türkiye’nin inşa etmesini engellemeye çalışan Batılı güçlerin diş bilediği Türk Hava Yolları gibi kuruluşlarımıza saldırıyorsunuz, Müslüman canını emperyalistlere kurban ediyorsunuz.
- Emperyalizme asıl hizmeti Türkiye veriyor, bu hükümeti destekleyerek.
- Onun için mi Türkiye hükümeti, ülkenizi yeniden birleştirmek için Somali ile Somaliland liderlerini bir araya getirince İngilizler hop oturup hop kalktı? Onun için mi Washington, Türkiye’nin Somali’de askerî üs kurmasına karşı çıkıyor?
- Ama… Biz İslam devleti istiyoruz!
- Haksız yere öldürdüğünüz insanların kanları üzerinde mi yükselteceksiniz İslam devletini? Olur mu öyle İslam devleti? İslam olur mu o devlet?
- Git başımdan, senin de kafana sıkmayayım şimdi!
- Aleykum selam. Ne olsun işte, bir sürü insan geberttik.
- Kim ki onlar?
- Ne bileyim ben. Hükümet üyeleriyle yabancı diplomatların takıldığı bir lokantanın yanında patlattık, kim ölüyse öldü işte.
- Hükümet üyeleri ve diplomatlar mı ölenler?
- Bilmiyorum dedim ya.
- Değilse ne olacak?
- Takdir-i ilahi.
- Allah, size zulmetmeyi mi emretti?
- Ne münasebet! Biz zulme karşı savaşanlarız.
- Ama savaşla alakası olmayan insanların bulunduğu bir alanda bomba patlatmak zulme karşı savaşmak değil zalimce savaşmaktır. Bu durumda zalimlere muhalefet edişinizin bir manası kalmıyor, çünkü siz de zalimlerdensiniz.
- Ama diplomatlar da vardı orada.
- Evet. Belki Türkiye’nin diplomatı da vardı.
- Varsa vardı, Türkiye de düşman.
- Niye ki? Sizin bölgenizde yaşayanlar da dahil olmak üzere Somali halkına yardım dağıttığı için mi? Kuyular açıp temiz içme suyu temin ettiği için mi? Yerle bir olan başkent Mogadişu’yu yeniden kurduğu için mi? Milleti hasta eden çöp yığınlarını kaldırdığı için mi?
- Zalim hükümetle işbirliği yaptığı için. Müslümanların karşısında yer aldığı için.
- Hükümettekiler de Müslüman. Hatta birçoğu sizin eski yoldaşlarınız.
- Ama onlar zulüm yoluna saptılar.
- Gene deminki yere geldik. Siz de gayri muharip garibanı kasten öldürerek zulüm yoluna saptığınıza göre, siz niye onlara tercih edilesiniz ki?
- Onlar kafir düşmanla işbirliği yapıyorlar.
- Siz de kâfir düşmana servis yapıyorsunuz; mesela, Mogadişu Havaalanı’nı Türkiye’nin inşa etmesini engellemeye çalışan Batılı güçlerin diş bilediği Türk Hava Yolları gibi kuruluşlarımıza saldırıyorsunuz, Müslüman canını emperyalistlere kurban ediyorsunuz.
- Emperyalizme asıl hizmeti Türkiye veriyor, bu hükümeti destekleyerek.
- Onun için mi Türkiye hükümeti, ülkenizi yeniden birleştirmek için Somali ile Somaliland liderlerini bir araya getirince İngilizler hop oturup hop kalktı? Onun için mi Washington, Türkiye’nin Somali’de askerî üs kurmasına karşı çıkıyor?
- Ama… Biz İslam devleti istiyoruz!
- Haksız yere öldürdüğünüz insanların kanları üzerinde mi yükselteceksiniz İslam devletini? Olur mu öyle İslam devleti? İslam olur mu o devlet?
- Git başımdan, senin de kafana sıkmayayım şimdi!
Şebab’la gergin bir sohbet
Reviewed by Habersizim
on
13:55:00
Rating:

Hiç yorum yok: