‘Başkanlığa ihtiyacı damdan düşerek öğrendim’

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, başkanlık sistemini anlatırken Sezer’le aralarındaki krizleri hatırlattı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ankara’da düzenlenen “Yeni Anayasa İçin Hep Birlikte” programında yaptığı konuşmada, parlamenter sistemden başkanlık sistemine geçişin gereğini vurguladı.

Erdoğan, "Yürütme meselesi sanıyorum yeni anayasa çalışmalarının düğüm noktasını teşkil edecektir" ifadelerini kullanarak, "Biz, parlamenter sistemin ülkemizde miadını doldurduğuna inanıyoruz. Yeni Türkiye'nin inşası sürecinde yeni anayasaya ve onunla birlikte hayata geçirilecek başkanlık sistemine ihtiyaç olduğunu düşünüyoruz" şeklinde konuştu. "Milletime özellikle sesleniyorum, şu yanlışı peşinen düzeltmek istiyorum. Başkanlık sistemi Tayyip Erdoğan'ın kişisel meselesi değildir. Bunu böyle bilelim" diyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, konuşmasına şöyle devam etti:

"Bu sistemi Cumhurbaşkanlığımda da konuştum, Başbakanlığımda da konuştum, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı olduğum zaman da konuştum. Buna yeni başlamadık. Biz dersimizi iyi çalışıyoruz. Benim bu konuyu gündeme getirmem, Türkiye'nin hedeflerine ulaşabilmesi için böyle bir yönetim sistemine sahip olması gerektiğine olan samimi inancımdan kaynaklanıyor."

Cumhurbaşkanı Erdoğan, başkanlık sistemi konusundaki önemli bir avantajın 16 Ağustos 2014 itibariyle cumhurbaşkanının doğrudan millet tarafından seçilmesi olduğunu belirterek, "Adım atıldı, bu iş yürüyor. Ülkemizde bu sistemle seçilen hiçbir cumhurbaşkanının, siyasi gündemden tecrit edilmiş bir şekilde sadece sembolik konumda bulunması düşünülemez. Meclisin seçtiği cumhurbaşkanlarının da tümüyle siyasi gündemin dışında kaldığını, yetkilerini tarafsızlık içinde kullandığını söyleyebilmemiz mümkün değildir, kendimizi aldatmayalım" ifadelerini kullandı.

Başkanlık sistemi tartışmaları ile ilgili olarak, "Benim teklifim; kararın milletimize bırakılmasıdır. Hem parlamento bu noktada bir karar vermelidir, ama parlamentonun kararı arkasından da millete gidilmelidir. Nihai kararı vekiller değil asil olan millet vermelidir" diyen Erdoğan, şunları kaydetti:

"Mevcut sistemimiz bir anormallik halidir. Hem seçilmiş başbakan hem seçilmiş cumhurbaşkanıyla bu sistemin yürümesi fevkalade güçtür. Hadi bugün biz aynı siyasi gelenekten gelen, uzun yıllar mesai arkadaşlığı yapmış Cumhurbaşkanı ve Başbakan olarak uyum içerisinde çalışıyoruz. Ama aynı siyasi gelenekten gelmemiş bir cumhurbaşkanı (Ahmet Necdet Sezer) ile de ben çalıştım. Ne getirdiğini ne götürdüğünü biliyorum. Damdan düştüm, biliyorum." Erdoğan, "Milletin seçtiği başkanın görev süresi boyunca, ne hükümet krizi, ne seçim, ne de benzeri ani bir makas değişikliği söz konusu olmayacağı için orta ve uzun vadeli programların kararlılıkla uygulanması kolaylaşacaktır" dedi.
‘Başkanlığa ihtiyacı damdan düşerek öğrendim’ ‘Başkanlığa ihtiyacı damdan düşerek öğrendim’ Reviewed by Habersizim on 10:17:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: