Suudi Dışişleri Bakanı, Riyad’daki basın toplantısında normalleşme sürecinin bir parçası olarak Doha’daki diplomatik temsilciliklerinin gerekli prosedürlerin bitmesinin ardından açılacağını ifade etti.
Neden Önemli?
Körfez Krizi’nin Katar’ın lehine sonuçlanmasının ardından başlayan normalleşme sürecinde, boykotçu ülkeler arasında Suudi Arabistan’ın başı çektiğini görmek ilginç. Kaşıkçı Cinayeti’nin ardından gittikçe daha az agresif hatta yer yer uzlaşmacı olan MBS’nin bu normalleşme sürecindeki rolü ve etkisi tarafımızca meçhul olmakla birlikte Abu Dabi veliahtı MBZ ile aralarında bir çıkar yahut görünürlük tartışması olduğuna dair bir ihtimalin yadsınmaması gerekiyor.
Beklentiler
- Suudi Arabistan’ın diğer Körfez ülkelerini de Katar ile normalleşmeye itmesi
- Devam eden normalleşmenin Körfez ülkeleri arasında geleceğe yönelik sorunların tohumunu ekmesi
- Yükselen politik risk
Kaynak: https://www.thinkdoco.com/
Reviewed by Habersizim
on
01:29:00
Rating:


Hiç yorum yok: