Saldırılar üzerinden kişilerin sistemlerine sızdığı düşünülen İranlı siber casusluk grubunun ne tür zararlar verdiği henüz bilinmiyor. Saldırılarda ABD, Avrupa Birliği ülkeleri ve Suudi Arabistan gibi ülkeler hedef alındı.
Neden önemli?
İranlı hackerların sık sık oltalama saldırılarla siber casusluk faaliyetleri yürüttüğü biliniyordu. Ancak bu kez SMS yöntemiyle bu saldırıları yaptığı görülüyor. Önceleri sıkça e-posta hesapları üzerinden yapılan oltalama saldırılarda İranlılar aynı anda SMS mesajlarıyla kurbanlarına sahte linkler, içerik ve dokümanlar gönderiyor.
Siber casusluk girişimlerinin yoğunlaştığı günümüzde İran’ın özellikle kendisi hakkında ne tür veriler olduğunu öğrenebilmek için dünyada çeşitli kurumlara ve devletlere sızma operasyonları yürütüyor. COVID-19 süresince aşı geliştirme çalışmalarını da hedef alan İranlıların siyasi motivasyonlu saldırılarının da devam edeceği tahmin ediliyor.
Kaynak: https://www.thinkdoco.com/
Reviewed by Habersizim
on
20:29:00
Rating:


Hiç yorum yok: