"Karayolcu olmak zor iş. Sürekli dışarıdayız. 3 çocuğum var. Onları da çok özlüyorum. Kelle koltukta çalışıyoruz. Geçen seneler de bir arkadaşımız çığ altında kaldı. Birlikte oturduğumuz, sohbet ettiğimiz bir arkadaşımızdı."
Bu cümlelerin sahibi 10 yıllık Karayolları çalışanı Hacı Sadık Özcan. Kendisi kar küreme aracını kullanıyor. Erzurum-Bingöl Karayolu’nda, Yaylasuyu Geçidi’ndeyiz. Rakım 2400 metre. Yoğun şekilde tipi var. Göz gözü görmüyor. Görünen sadece yolu açık tutmaya çalışan iş makinalarının sarı ışıkları. İşleri zor. Zorluğu sadece kardan yana değil aynı zaman da günlerce ailelerinden de uzak kalıyorlar.
"Aracımız arıza yapmasa eve gidemeyecektik"
Yaylasuyu Bakımevi’nde 10 personel ve 5 iş makinası hizmet veriyor. Yolun açık olduğu dönemlerde de zamanlarını da bakımevinde geçiriyorlar. Özcan, günlerce eve gidemediklerini söylüyor:
"Burada yemeğimizi yiyoruz, çayımızı içiyoruz. Yatakhanemiz var. Orada dinlenebiliyoruz. Arkadaşlarımızla sohbet ediyoruz. Zaten ailemizden çok iş arkadaşlarımız ile kalıyoruz. Bir keresinde 23 gün eve gidemedim. Aracımız arıza yapmasa yine gidemezdik. Ustaların gelmesini beklerken bir günlüğüne gidip geldik. Bu duruma ailemiz de alıştı artık. Az önce aradılar ‘Yolda mısın? Yoldayım.’ tamam bitti o kadar."
Nazmi Közenek, kar yağışının şiddetine ve süresine görev sürelerinin değiştiğini söyledi. [Fotoğraf: Güray Ervin / Al Jazeera Türk]
‘Kurtları görünce kaçmak zorunda kaldım’
Nazmi Közenek 18 yıldır Karayolları’nda çalışıyor. Kar püskürtme aracını kullanıyor. Közenek, geçen hafta Ağrı'da görevdeymiş, 2 gün önce Erzurum’a gelmiş. Şimdilik 9 gündür evinden uzak. Kapanan yolları açarken zaman zaman farklı tehlikelerle de karşılaştıklarını anlatıyor:
"Karayazı Bakımevi’nde ekip başlığı yapıyordum. Kamyonun lastiği patladı. Lastiği değiştirmek için indiğimde karşıdan kurtların geldiğini gördüm. Gece 23.00-00.00 arasıydı. O saatte kimse yoktu. Tek başıma mücadele ettim. Kurtları görünce arabanın içine kaçmak mecburiyetinde kaldım. Bir şey yapamazdım."

Karayolları Erzurum 12. Bölge Müdürü Turgut Aydın, vatandaşların önlemsiz ve bilgisiz yola çıkmamalarını istedi.
Bu cümlelerin sahibi 10 yıllık Karayolları çalışanı Hacı Sadık Özcan. Kendisi kar küreme aracını kullanıyor. Erzurum-Bingöl Karayolu’nda, Yaylasuyu Geçidi’ndeyiz. Rakım 2400 metre. Yoğun şekilde tipi var. Göz gözü görmüyor. Görünen sadece yolu açık tutmaya çalışan iş makinalarının sarı ışıkları. İşleri zor. Zorluğu sadece kardan yana değil aynı zaman da günlerce ailelerinden de uzak kalıyorlar.

"Aracımız arıza yapmasa eve gidemeyecektik"
Yaylasuyu Bakımevi’nde 10 personel ve 5 iş makinası hizmet veriyor. Yolun açık olduğu dönemlerde de zamanlarını da bakımevinde geçiriyorlar. Özcan, günlerce eve gidemediklerini söylüyor:
"Burada yemeğimizi yiyoruz, çayımızı içiyoruz. Yatakhanemiz var. Orada dinlenebiliyoruz. Arkadaşlarımızla sohbet ediyoruz. Zaten ailemizden çok iş arkadaşlarımız ile kalıyoruz. Bir keresinde 23 gün eve gidemedim. Aracımız arıza yapmasa yine gidemezdik. Ustaların gelmesini beklerken bir günlüğüne gidip geldik. Bu duruma ailemiz de alıştı artık. Az önce aradılar ‘Yolda mısın? Yoldayım.’ tamam bitti o kadar."
Nazmi Közenek, kar yağışının şiddetine ve süresine görev sürelerinin değiştiğini söyledi. [Fotoğraf: Güray Ervin / Al Jazeera Türk]
‘Kurtları görünce kaçmak zorunda kaldım’
Nazmi Közenek 18 yıldır Karayolları’nda çalışıyor. Kar püskürtme aracını kullanıyor. Közenek, geçen hafta Ağrı'da görevdeymiş, 2 gün önce Erzurum’a gelmiş. Şimdilik 9 gündür evinden uzak. Kapanan yolları açarken zaman zaman farklı tehlikelerle de karşılaştıklarını anlatıyor:
"Karayazı Bakımevi’nde ekip başlığı yapıyordum. Kamyonun lastiği patladı. Lastiği değiştirmek için indiğimde karşıdan kurtların geldiğini gördüm. Gece 23.00-00.00 arasıydı. O saatte kimse yoktu. Tek başıma mücadele ettim. Kurtları görünce arabanın içine kaçmak mecburiyetinde kaldım. Bir şey yapamazdım."

Karayolları Erzurum 12. Bölge Müdürü Turgut Aydın, vatandaşların önlemsiz ve bilgisiz yola çıkmamalarını istedi.
Ekipler uydu üzerinden takip ediliyor
Karayolları Erzurum Bölge Müdürlüğü, sorumlu olduğu 2.215 km’lik güzergâhta yolu açık tutmak için 129 iş makinası ve 251 personel ile çalışıyor.
Karayolları Erzurum 12. Bölge Müdürü Turgut Aydın, yol çalışması yapan ekiplerin uydu üzerinden takip edildiğini, ters giden bir durum karşısında anında müdahale ettiklerini söyledi. Aydın'ın, sürücülere çağrısı var:
"Vatandaşlarımız yanlış lastiğe zincir bağlayabiliyor veya yakıt depoları tam dolu olmadan yola çıkabiliyorlar. Lütfen yola çıkmadan önce gidecekleri güzergâhtaki yol koşulları hakkında 159’u arayıp bilgi alsınlar. Böylece hem bizim işimizi kolaylaştırmış hem de can ve mal güvenliklerini sağlamış olurlar."
Karayolları Erzurum Bölge Müdürlüğü, sorumlu olduğu 2.215 km’lik güzergâhta yolu açık tutmak için 129 iş makinası ve 251 personel ile çalışıyor.
Karayolları Erzurum 12. Bölge Müdürü Turgut Aydın, yol çalışması yapan ekiplerin uydu üzerinden takip edildiğini, ters giden bir durum karşısında anında müdahale ettiklerini söyledi. Aydın'ın, sürücülere çağrısı var:
"Vatandaşlarımız yanlış lastiğe zincir bağlayabiliyor veya yakıt depoları tam dolu olmadan yola çıkabiliyorlar. Lütfen yola çıkmadan önce gidecekleri güzergâhtaki yol koşulları hakkında 159’u arayıp bilgi alsınlar. Böylece hem bizim işimizi kolaylaştırmış hem de can ve mal güvenliklerini sağlamış olurlar."
Yol açık olsun diye...
Reviewed by Habersizim
on
13:41:00
Rating:
Reviewed by Habersizim
on
13:41:00
Rating:


Hiç yorum yok: