DEAŞ'ın Türk malı potasyum nitratları (!)

Bu flood'a rastgele takıldım ve çok hoşuma gitti. Çok güzel bir şekilde özetlemiş olayı. Kullanıcının adı Ömer Faruk Görçin. Twitter linki

Tolga Tanış başarılı bir gazeteci. Pazar günkü yazısı çok konuşuldu "Benim bi köşem yok ama bu konuda söyleyeceklerim var" floodu'dur:
Yazı özet olarak "Türkiye'de üretilen gübre/potasyum nitrat, IŞİD'e silah oluyor" diyor. Bakalım nerede üretilen neler, IŞİD'e silah olmuş:
Yazıyı okur okumaz aklıma şu haber geldi: Irak ordusu Musul'u kaybederken, IŞİD'e 2 bin 300 Humvee bıraktı. Dude, where’s my Humvee?
Bakın bu Humvee dediğimiz şey öyle bildiğimiz pikap gibi birşey değil. Tam bir savaş makinesi. Zırhlıdır, hızlıdır, ateş açmaya uygundur.

Mesela burada IŞİD'in elinde 140 tane Abrams M1A1 tankı olduğu bilgisi var: Why is the Iraqi army losing Abrams tanks so easily?
ABD'nin kontrolsüz bir şekilde Irak'a yığdığı bu tahrip gücü yüksek savaş makinelerinin büyük kısmı IŞİD'in eline düşüyor

Sadece ABD değil, İtalya'ya gelelim. Mafya IŞİD'den tarihi eser alıyor, karşılığında teröristlere silah veriyor: Italian mafia sells Libyan antiquities looted by Islamic State

Bakın mesela şöyle bir rapor var. Conflict Armament Research adlı kurum IŞİD'in savaş alanından 1.700 kovan toplamış. Where Does the Islamic State Get Its Weapons?

Toplanan kovanlardan

492'si Rusya ve Sovyetler Birliği
445'i Çin
323'ü ABD
26'sı İran
18'i Suriye'de üretilmiş mermilere ait kovan çıkmış.

Hadi diyelim ki bunlar savaş alanında kaybedilen ya da net olarak tespit edilemeyen silahlar. Şimdi vereceğim örnek faturalı IŞİD desteğidir.
Fransa'nın ve dünyanın en büyük çimento ve beton şirketi Lafarge, üretimini sürdürebilmek için IŞİD'e nasıl vergi verdi, buyrun anlatalım.
Şirketin büyüklüğünü şöyle anlatayım: İsviçreli Holcim'le birleştiler ve dünya genelinde 130 bin çalışanları var. Değerleri 35 milyar dolar.
Bu adamlar 2007 yılında Suriye'nin Celabiye bölgesinde bir çimento fabrikası satın alırlar. 679 milyon dolara fabrikayı modernize ederler.
2010'da üretime başlayan fabrika, Fransa'nın Ortadoğu'ya çimento satacağı en değerli merkez olarak nitelendiriliyor. Comment le cimentier Lafarge a travaillé avec l’Etat islamique en Syrie

2011'de Suriye savaşı patlak verir. Ama şirketin üretimi 2013'e kadar sorunsuz olarak devam eder. 2013'te Celabyie çevresine IŞİD yerleşir.
Le Monde ortaya çıkardı ki, Lafarge üretimini sürdürebilmek için bir yıl boyunca IŞİD'e yüklü miktarda vergi vermiş: French cement firm paid taxes to ISIS

Şirket elemanlarının kontrol noktalarından geçişi için haraç ödenmesi ve IŞİD'den petrol alınmasına dair belgeler gördüğünü söylüyor LeMonde
Şirketin Paris'teki merkezinin IŞİD'e ödenen haraçlardan haberdar olduğu, üretimin bu sayede 2014 Eylülü'ne kadar sürebildiği aktarılıyor.

Bakın bunu da yeni öğrendim. 1990-92 yılları arasında Lafarge'da çalışan isimlerden biri de Hillary Clinton: What is Hillary Clinton's connection to Lafarge and ISIS?
DEAŞ'ın Türk malı potasyum nitratları (!) DEAŞ'ın Türk malı potasyum nitratları (!) Reviewed by Habersizim on 13:34:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: