Yollarda...

Birkaç günden beridir Hakan Albayrak'la yollardayız. 
Benim yolculuğum Bursa'dan başladı. İlk durağım Ankara'ydı. Sonra sevgili Hakan'la birlikte Karadeniz istikametine doğru yola çıktık.
Samsun, Ordu, Giresun  Trabzon, Rize, Hopa ve Batum (Gürcistan) güzergâhımızın ilk ve son noktaları oldu.
Aslında bir Batum yazısı yazmaya niyetliydim ama baş yazı için biraz uzun olacağından şimdilik erteliyor ve 'yol'a dair izlenimleri aktarmakla yetiniyorum. 
Bahsini ettiğimiz yaklaşık 1300 km'lik bir mesafe... 
Şunu çok rahatlıkla ifade edebilirim ki, ömrümde yaptığım en rahat karayolu yolculuğu oldu.
Yollar tek kelimeyle mükemmel!
Karadeniz sahil şeridi kusursuz denecek kadar iyi ve güvenli bir yol. Hele Türkiye'nin en uzun tüneli başta olmak üzere sayamadığım kadar çok tünel, nasıl bir hizmet üretildiğini görmek açısından hayli çarpıcı bir örnek olsa gerek.
Emeği geçenlere aşkolsun!
Batum'a geçiş ise başka bir güzel örnekti. 
Kimliğinizle gidiyorsunuz ve topu topu 15-20 dakikada karşı taraftasınız.
Çok iyi hatırlıyorum, 1990'lı yıllarda sadece Elazığ'dan Bingöl'e giderken en az 40-45 dakika (bu bazen 1 saati bile bulurdu), kimlik kontrolü ve aramalarda geçerdi.
Bu mesafenin Van'a kadar uzaması durumunda nelerin olabileceğini, varın siz hesap edin.
Bu kısa yol hikayesi, Türkiye'nin, birçok Avrupa ülkesinin bile gıpta edeceği bir noktaya ulaştığını gösteren açık bir kanıt niteliğinde. Eski Türkiye'yi özleyenlere ilanen duyurulur.
Yollarda... Yollarda... Reviewed by Habersizim on 12:44:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: