Gümrükte savcının aracını arayan kadın memur, 1500 lira para cezasına çarptırıldı. “Mahkeme kararı, gümrük kanununa, bakanlık talimatlarına aykırı” diyerek memuruna sahip çıkan Gümrük Bölge Müdürü, temyize gideceklerini söyledi
Edirne'de, Cumhuriyet savcısının aracında "haksız arama" yaptığı iddia edilen gümrük memuru 1500 lira para cezasına çarptırıldı. Edirne Adliyesi 4. Asliye Ceza Mahkemesi’ndeki davanın ikinci duruşmasına, gümrük memuru Dilek Sarı ve avukatları ile Trakya Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürü Müslüm Yalçın katıldı. Duruşmaya, Cumhuriyet Savcısı Fatih Aslan ve avukatı ise gelmedi. Sanık Sarı, savunmasında, üzerine atılı suçları kabul etmeyerek, beraatını istedi. Sanık avukatı Özgür Yıldırım, müvekkilinin emirleri uyguladığını ifade ederek, "Müvekkil burada sadece emri alan olmasına rağmen yargılanmaktadır. Kesinleşmiş takip kararı ile de olay açıkça ortaya çıkmıştır" dedi. Mahkeme heyeti, Dilek Sarı'nın, 2 ay 15 gün hapis cezasına çarptırılmasına karar verdi. Mahkeme, cezayı, günlüğü 20 liradan 75 gün adli para cezasına çevirdi. Sanık Sarı, sonuç olarak 1500 lira para cezasına mahkum edildi. Trakya Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürü Müslüm Yalçın ise, kararı temyiz edeceklerini söyledi. Yalçın, "Kararın gümrükteki kanuna uygun olmadığını, bakanlığın talimatlarına uygun olmadığını gördüğümüz için temyize gideceğiz" diye konuştu.
Mahkeme ‘savcı aracı aranmaz’ dedi, gümrük memuru: Emirler böyle
Reviewed by Habersizim
on
10:27:00
Rating:

Hiç yorum yok: