İtalyanların pabucunu dama attık

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, Türk firmalarının kalite ve tasarım açısından dünya devi İtalyan şirketlerle rekabet eder duruma geldiğine dikkat çekti

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, Türklerin ayakkabıda İtalyanların pabucunu dama attığını söyledi.
CNR EXPO Yeşilköy’de düzenlenen Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarını (AYMOD) ziyaret eden Bakan Tüfenkci, ayakkabıda üretim ve tasarımın yerli olmasının, üretimin her aşamasında Türk insanın emeğinin bulunmasının kendilerini ziyadesiyle gururlandırdığını dile getirdi. Amaçlarının üretimi büyütmek olduğunu aktaran Tüfenkci, verdikleri teşviklerle bu adımları atmaya çalıştıklarını belirterek, şunları söyledi:
“Dünyada İtalya ile başa baş veya İtalya’yı da geçecek duruma geleceğiz. Ben burada fuara katılan firmaların gözünde bu ışığı görüyorum. Tabii burada üretimin sağlıklı olması, üretimin tüketici dostu olması ve kullandıkları malzemenin kalitesi de önemli. Firmalar, gezdiğimiz, gördüğümüz kadarıyla artık bu noktada da titiz davranıyorlar. Hem tasarımlarıyla, hem ürün güvenliği ve sağlığıyla, hem de fiyatlarla artık dünya ile rekabet edebilir haldeler. Fuarı düzenleyen başkanımıza, yönetim kuruluna ve katılan bütün firmalara teşekkür ediyor, başarılar diliyorum.”
Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) verilerine göre; ayakkabı sektörü 2015 yılında 672 milyon dolarlık ihracat, 795 milyon dolarlık da ithalat gerçekleştirdi. Sektör yıllık 500 milyon çift civarında üretim kapasitesine sahip olurken, Türkiye’de kişi başı ayakkabı tüketimi yılda 2,6 çift.
İtalyanların pabucunu dama attık İtalyanların pabucunu dama attık Reviewed by Habersizim on 12:26:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: