Ermenistan, ateşkesi 115 kez ihlâl etti

Azerbaycan Savunma Bakanlığı, Ermenistan’ın cephe hattındaki ateşkesi 115 kere ihlâl ettiğini bildirdi. Savunma Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada, ateşkesin Azerbaycan Genelkurmay Başkanı Necmeddin Sadıkov ile Ermenistan Genelkurmay Başkanı Yuri Haçaturov arasında Rusya tarafının arabuluculuğunda 5 Nisan’da Moskova’da düzenlenen görüşmenin ardından sağlandığı; ancak Ermenistan’ın dün ateşkesi ihlâl ettiği kaydedildi. Bakanlık, Ermeni güçlerinin, Goranboy bölgesi Tapqaragoyunlu yerleşim birimi yakınlığındaki Azerbaycan mevzilerine 60, 82 ve 120 milimetrelik silahlarla ateş açarak, 115 kez ateşkes ihlâli yaptığı bildirildi.
Ermeni güçlerinin bu süre boyunca sivillere yönelik saldırılarında, 32 yerleşim biriminin top ateşine maruz kaldığı, ikisi 16 yaşından küçük 6 sivilin hayatını kaybettiği, 26 sivilin ağır yaralandığı ve 232 evin zarar gördüğü bildirildi.
Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisi İzleme Komitesi ve AGİT Minsk Grubu’nun ziyareti sırasında konuşan Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, “Ermenistan sürekli provokasyon peşinde” dedi. Aliyev, cephe hattındaki son olaylardan duydukları endişeyi ileten temsilcilere, Karabağ’daki sorunun çözümü için ileri adım atma şansı oluştuğu her dönemde, Ermenistan’ın hep bu tür provokasyonlara yöneldiğini belirtti.
Ermenistan, ateşkesi 115 kez ihlâl etti Ermenistan, ateşkesi 115 kez ihlâl etti Reviewed by Habersizim on 11:10:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: