Cephe hattındaki ateşkesi 115 kez ihlal ederek 7 sivili öldüren Ermenistan, Azerbaycan mevzi ve yerleşim birimlerini ateşe tutmayı sürdürüyor. Azerbaycan Savunma Bakanlığı, Ermeni askerlerinin Ağdere-Goranboy yönünde bir ambulansa ateş açtığını, araçta ciddi maddi hasar oluştuğunu bildirdi. Ambulansın, ateşkes ihlali sonucu yaralanan sivilleri tahliye ederken saldırıya maruz kaldığı kaydedildi. Saldırı, “uluslararası insan haklarının kabaca ihlali” olarak nitelendirildi. Bakanlık ayrıca, cephe hattındaki mevzileri üzerinde uçan Ermenistan’a ait “X-55” tipi İHA’nın Azerbaycan tarafından indirildiğini belirtti. Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, Rusya-İran-Azerbaycan Dışişleri Bakanları Toplantısı’na katılmak üzere Bakü’ye gelen Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov’u kabulünde yaptığı açıklamada, “Ateşkese uyuluyordu; fakat maalesef Ermenistan ateşkesi ihlal etti. Azerbaycan, müzakere sürecine sadıktır” dedi.
Ermenistan, askeri ambulansa ateş açtı
Reviewed by Habersizim
on
11:39:00
Rating:

Hiç yorum yok: