Birliğin bereketine inanmak

İslam İşbirliği Teşkilatı'nın Dönem Başkanı Türkiye oldu. Toplantının sonucunun bereketli olması en büyük duamız. Tabi herkes, bu türden toplantıların bir sonuca varmadığını, İslam dünyasındaki acılara merhem olmayacağını düşünüyor.
Biz öyle düşünmüyoruz. İslam ülkelerinin üst düzey temsilcilerinin mütemadiyen aynı çatı altında buluşmaları berekettir. Bu berekete inanmak lazım. Ola ki tüm türbulanslara rağmen 'bir yerden başlama' istidatı gösterir bu ülkeler.
Konuşulabiliyor olmasının uzun bir süreci kısaltıvereceğine inanmak gerekiyor.
İslam birliği, Müslüman ülkelerin ortak hareket etme bilinci için bu türden toplantıların kıymeti büyük. Mısır'ın arızi durumu, İran'ın atarlanması ve müslüman coğrafyadaki yığınla soruna rağmen bizi 'birlik' duygusuna alıştıran her tür hareketi ısrarla ve samimiyetle desteklememiz gerekiyor.
'Bizden bir şey olmaz'cı tavrı yıkmak gerekiyor. Mümkünse merhum Erbakan'ın mirası olan D8'leri de canlandırmak lazım. Adında birlik geçen her türden aksiyonu desteklememiz gerekiyor.
Masanın başına oturarak sorunların çözülmediği, iş bitirici iradeyi ortaya koymak gerektiğini biliyoruz. Berekete inanalım. Dün olmayan bugün olabilir. Yöneticilerin basireti bağlansa, Müslüman halklar için Allah birliğin bereketini artırır inşallah.
Umutsuz olmak bize yakışmaz.

Birliğin bereketine inanmak Birliğin bereketine inanmak Reviewed by Habersizim on 10:03:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: