İslam İşbirliği Teşkilatı'nın İstanbul oturumunun sonuç bildirisini 'İran'a ayar' bağlamında değerlendirmek biraz haksızlık. Meseleyi o noktada kilitlemek haksızlık yani.
'Ne işe yaradığını tam olarak bilemediğimiz' teşkilatlardan biri gibi görünen bir organizasyonu en azından biraz daha işler hale getirmek için bir fırsat bu 2 yıllık dönem başkanlığı. Elle tutulur öneriler var. Sadece elle tutulur önerilerin varlığı bile bir şeydir. Buna 'fit olmayız' ama bir 'birlik' atmosferini doğuracak her türlü görüntüye dört elle sarılmak gerekiyor. Müslüman ülkeler interpolü, tahkim mekanizması gibi kurumsal önerilerin de hayata geçme ihtimalini seviyoruz.
Tekrar etmekte fayda var. İttihad-ı İslam fikrini bize 'anımsatan' her türlü girişimi candan desteklemek gerekir. Bu teşkilatın işlevsel olmadığını söyleyenler çıkabilir, gerçek de buna yakın olabilir ama fotoğrafın hatırına bu duyguyu sahiplenmek gerekir.
Üstelik 'birlik' duygusunun esas itibariyle halkların zihninde ve kalbinde gerçekleşmesinin esas mesele olduğunu düşünürsek İran hükümetinin ya da cuntacı Mısır yönetiminin ilelebet söz konusu halkları yöneteceklerini düşünerek 'birlik' hayalimizi rafa kaldırmak da doğru değil.
Tayyip Erdoğan'ın 'mezhep' çatışmalarını bertaraf eden cümleleri çok önemli. Dönem başkanı olarak 2 yılımız var. Ne kadar mesafe kat edebilirsek iyidir. Bir arpa boyuna bile razıyız. Hiç yoktan iyidir.
'Ne işe yaradığını tam olarak bilemediğimiz' teşkilatlardan biri gibi görünen bir organizasyonu en azından biraz daha işler hale getirmek için bir fırsat bu 2 yıllık dönem başkanlığı. Elle tutulur öneriler var. Sadece elle tutulur önerilerin varlığı bile bir şeydir. Buna 'fit olmayız' ama bir 'birlik' atmosferini doğuracak her türlü görüntüye dört elle sarılmak gerekiyor. Müslüman ülkeler interpolü, tahkim mekanizması gibi kurumsal önerilerin de hayata geçme ihtimalini seviyoruz.
Tekrar etmekte fayda var. İttihad-ı İslam fikrini bize 'anımsatan' her türlü girişimi candan desteklemek gerekir. Bu teşkilatın işlevsel olmadığını söyleyenler çıkabilir, gerçek de buna yakın olabilir ama fotoğrafın hatırına bu duyguyu sahiplenmek gerekir.
Üstelik 'birlik' duygusunun esas itibariyle halkların zihninde ve kalbinde gerçekleşmesinin esas mesele olduğunu düşünürsek İran hükümetinin ya da cuntacı Mısır yönetiminin ilelebet söz konusu halkları yöneteceklerini düşünerek 'birlik' hayalimizi rafa kaldırmak da doğru değil.
Tayyip Erdoğan'ın 'mezhep' çatışmalarını bertaraf eden cümleleri çok önemli. Dönem başkanı olarak 2 yılımız var. Ne kadar mesafe kat edebilirsek iyidir. Bir arpa boyuna bile razıyız. Hiç yoktan iyidir.
Bir arpa boyu bile iyidir
Reviewed by Habersizim
on
11:47:00
Rating:

Hiç yorum yok: