Çanakkale Savaşlarının seyrini kaldırdığı top mermisiyle değiştiren ve Türk milletinin unutulmaz bir zafer kazanmasında etkin rol oynayan Seyit Onbaşı’yı torunları anlattı
Müttefik donanmasının 18 Mart 1915’te Çanakkale Boğazı’nı geçmek istemesi üzerine, mekanizması bozulan bir topun mermisini sırtına alarak namluya süren ve İngiliz zırhlısını vurarak savaşın yönünü değiştiren Seyit Onbaşı’nın savaştan sonra zeytin ve kömür satarak hayatını sürdürdüğünü anlatan birinci kuşak torunları Bayram Özçetin (60) ve Şaban Çabuk (55) dedeleriyle gurur duyuyor.
Dedesinin askerliğini bitirdikten sonra hiçbir şey istemediğini ifade eden Özçetin, şunları kaydetti:
“Dedem dağdan kömür çıkarıp bunları ilçede satıyor. Ormancılar kömür çıkardığı için dedemi yakalayıp sürekli zabıt tutuyorlar. Havran’a Atatürk geliyor ve Seyit Onbaşı’yı soruyor, ‘Benim burada bir onbaşım var, nerede o’ diyor. Kimse bilmiyor ve 2 asker görevlendiriliyorlar, Seyit Onbaşı’yı bulup getiriyorlar. Dedemi bulan askerler, ‘Seni Atatürk çağırıyor’ diyorlar. Dedem de ‘Atatürk beni çağırmaz’ diyor. İnanmıyor ama Atatürk’ün yanına getiriyorlar. Üstü başı perişan halde geliyor. Atatürk’ün karşısına çıkmadan önce bir takım elbise veriyorlar. O şekilde Atatürk’ün karşısına çıkıyor. Atatürk ‘Nasılsın Seyit, vaziyetin nasıl’ diyor. Atatürk’e ‘Ormancılar bana çok azap ediyor’ diyor. Atatürk de ‘Seyit Onbaşı’ya orman serbest’ diyor. Kış mevsiminde zeytin fabrikasında çalışıyor. Orada çalışırken de zatürreye yakalanıp hayatını kaybediyor.” Seyit Onbaşı’nın oğlu Ali Osman’ın çocuklarından Şaban Çabuk da Seyit Onbaşı’nın askerden dönünce hamallık yaptığını, odun, kömür ve zeytin satarak yaşamını sürdürdüğünü aktardı.
Dedesinin askerliğini bitirdikten sonra hiçbir şey istemediğini ifade eden Özçetin, şunları kaydetti:
“Dedem dağdan kömür çıkarıp bunları ilçede satıyor. Ormancılar kömür çıkardığı için dedemi yakalayıp sürekli zabıt tutuyorlar. Havran’a Atatürk geliyor ve Seyit Onbaşı’yı soruyor, ‘Benim burada bir onbaşım var, nerede o’ diyor. Kimse bilmiyor ve 2 asker görevlendiriliyorlar, Seyit Onbaşı’yı bulup getiriyorlar. Dedemi bulan askerler, ‘Seni Atatürk çağırıyor’ diyorlar. Dedem de ‘Atatürk beni çağırmaz’ diyor. İnanmıyor ama Atatürk’ün yanına getiriyorlar. Üstü başı perişan halde geliyor. Atatürk’ün karşısına çıkmadan önce bir takım elbise veriyorlar. O şekilde Atatürk’ün karşısına çıkıyor. Atatürk ‘Nasılsın Seyit, vaziyetin nasıl’ diyor. Atatürk’e ‘Ormancılar bana çok azap ediyor’ diyor. Atatürk de ‘Seyit Onbaşı’ya orman serbest’ diyor. Kış mevsiminde zeytin fabrikasında çalışıyor. Orada çalışırken de zatürreye yakalanıp hayatını kaybediyor.” Seyit Onbaşı’nın oğlu Ali Osman’ın çocuklarından Şaban Çabuk da Seyit Onbaşı’nın askerden dönünce hamallık yaptığını, odun, kömür ve zeytin satarak yaşamını sürdürdüğünü aktardı.
Torunları Seyit Onbaşı’yı anlattı
Reviewed by Habersizim
on
14:53:00
Rating:
Reviewed by Habersizim
on
14:53:00
Rating:


Hiç yorum yok: