“Srebrenitsa Anneleri” katliamı anlattı

İSTANBUL Srebrenitsa Anneleri Derneği üyeleri Munira Subasıc, Hotic Kada, Ramiza Gurdıc, Zumra Sehemerovic ve Sehida Abdurrahmanovic, Srebrenitsa katliamı sırasında yaşadıklarını anlattı.
Üsküdar Belediyesince Bağlarbaşı Kongre ve Kültür Merkezinde düzenlenen etkinlikte AA muhabirine açıklama yapan Srebrenitsa Anneleri Derneği Başkanı Munira Subasıc, yönetmenliğini Faysal Soysal’ın üstlendiği “Kayıp Zamanlar” belgeselindeki görüntülerin kendisini o günlere götürdüğünü belirterek, “Biz bu belgeseldeki görüntülerin içinde yaşadık. Belgeselde anlatılan her şey doğru, hatta fazlası var. 1991-1995 yılları arasında yaşadıklarımızı unutturmamak için 1996 yılında derneğimizi kurduk” dedi.
Derneğin yaklaşık 2 bin 500 üyesi olduğunu ve her geçen gün sayının arttığını anlatan Subasıc, “Sırplar, dünyanın gözü önünde kocalarımızı ve erkek çocuklarımızı öldürdü. Üstelik bu katliam, Hollanda askerlerinin bizi koruduğunu sandığımız sırada, onların gözünün önünde yapıldı.
Küçücük kızlarımıza tecavüz ettiler. Srebrenitsalı anneler olarak ilk başta kayıpların öldüğüne inanmak istemedik, daha sonra şehitlerimizin kemikleri bulunmaya başlandığında kocalarımızın ve çocuklarımızın öldürüldüğünü kabul etmek zorunda kaldık ve derneğimizi kurarak Sırpların yaptığı katliamı dünyaya duyurmak için harekete geçtik” diye konuştu.
“Srebrenitsa Anneleri” katliamı anlattı “Srebrenitsa Anneleri” katliamı anlattı Reviewed by Habersizim on 10:23:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: