Mülteci karşıtı iktidar partisi, sandıktan birinci çıksa da tek başına iktidarı kaybetti
Slovakya’da önceki gün yapılan genel seçimde Başbakan Robert Fico liderliğindeki Sosyal Demokrat Parti (Smer) seçimden 1. sırada çıkmasına rağmen parlamento çoğunluğunu kaybetti.Devlet İstatistik Ofisi tarafından açıklanan resmi olmayan sonuçlara göre; Smer yüzde 28.2 oy oranıyla seçimden birinci parti olarak çıktı. Ancak 2012’den beri ülkeyi yöneten Başbakan Fico’nun aldığı bu oy oranı, tek başına iktidar döneminin sona erdiği anlamına geliyor. Seçim sonuçlarına göre Özgürlük ve Dayanışma Partisi (SaS) yüzde 12 oy, Sıradan Halk ve Bağımsız Kişiler Partisi (OL’aNO) yüzde 11, Slovakya Halk Partisi (SNS) yüzde 8.6, Slovakya Bizim Halk Partisi (LSNS) yüzde 8, Biz Aileyiz (Sme Rodina-Boris Kollar) partisi yüzde 6.6, Köprü Partisi (Most-Hid) yüzde 6.5 ve Ağ Partisi (Siet) yüzde 5,5 oy aldı.
Seçimde ana muhalefet partisi Hristiyan Demokratik Hareketi (KDH) ve Slovak Demokratik ve Hristiyan Birlik-Demokratik Partisi (SDKU-DS) yüzde 5 olan seçim barajını aşamadı.
Sonuçlara göre, 4 yıllık tek başına iktidar döneminin ardından ülkede yeni bir koalisyon dönemi başlıyor. Gözlemciler, Başbakan Fico liderliğinde merkez sol veya merkez sağ koalisyon hükümeti kurulabileceğini belirtiyor.
Slovakya’da seçime katılım oranı yüzde 59,8 oldu. Slovakya, 2016’nın ikinci yarısında AB Dönem Başkanlığı’nı üstlenecek.
Slovakya’da hükumete ‘ortak’ geldi
Reviewed by Habersizim
on
11:17:00
Rating:

Hiç yorum yok: