Rusya, geçen ay 390 sivil insanı katletti


Halep ve kırsalındaki saldırılarda 53’ü kadın 103’ü çocuk olmak üzere 390 kişi hayatını kaybetti

HALEP Suriye Adalet Enstitüsü (SAE) tarafından yapılan açıklamada, Rusya’nın şubat ayında kara ve havadan Halep ve kırsalında yönetim karşıtlarının kontrolündeki bölgelere düzenlediği saldırılarda 390 kişinin öldüğü belirtildi.
Rus savaş uçaklarının özellikle yerleşim yerlerini hedef aldığına işaret edilen açıklamada, saldırılarda ölenlerin 53’ünün kadın, 103’ünün çocuk, 1’inin gazeteci, 2’sinin sağlık çalışanı ve 6’sının insani yardım çalışanı olduğu ifade edildi.
Rus savaş uçaklarının Halep ve kırsalında okul, cami ve hastaneleri de bombaladığı aktarılan açıklamada, ‘’Ruslar, 2328 füze, 5 adet uzun menzili balistik füze, 213 misket bombası, 3 fosfor bombasıyla muhalif bölgelere saldırdı. Ruslar şubat ayında Halep’te birçok bölgede katliam yaptı” denildi.
Açıklamada, Rusya’nın Halep’in kuzeyine gerçekleştirdiği saldırıların bir hedefinin, “yaklaşık 1 ay önce rejimin, Halep-Türkiye insani koridorunu kapatmasıyla Halep şehir merkezinde kuşatılan muhaliflerin, İdlib ile olan bağlantılarını kesmek”, diğer bir nedenin ise “Afrin’e yığınak yaparak, İdlib’in kuzeyinde Türkiye sınırındaki Atme beldesine saldırı hazırlığı yapan PKK’nın Suriye kolu PYD’nin önünü açmak” olduğu aktarıldı.
Rusya, geçen ay 390 sivil insanı katletti Rusya, geçen ay 390 sivil insanı katletti Reviewed by Habersizim on 09:03:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: