İDLİB Suriye'de 3 yıl önce rejim güçlerinin ağır silahlarla müdahale etmesi sonucu ara verilen yönetim karşıtı gösteriler çeşitli kentlerde yeniden başladı. Yerel kaynaklardan alınan bilgiye göre, yönetim karşıtı kitlesel gösteriler Halep, İdlib ve Dera’da devrimcilerin kontrolündeki bölgelerde başladı. Katılımcılar, ''Öldürdüğün ilk çocuktan sonra meşrutiyetin bitti. Defol!”, “Senden başka kimsemiz yok Allah'ım'' yazılı dövizler taşıyarak marşlar okudu. Bu arada, Suriye ordusuna ait savaş uçaklarının İdlib'in Ebu Zuhur beldesinde yakıt pazarını bombalaması sonucu 15 sivilin hayatını kaybetti, 40 kişi de yaralandı.
Öte yandan, Esed/Hamaney rejimine ait birlikler, sabahın erken saatlerinde başlattığı saldırılarda da birçok Türkmen köyünü hedef aldı. Rejim güçleri, Türkmen Dağı'nın Cebel Ekrad ve İdlib kenti ile bağlantısını sağlayan tek yol olan Obin yoluna top ve füze atışı gerçekleştiriyor. Çatışmalar, Türkmen Dağı'ndaki Sarraf ve Kelez köyleri çevresinde yaşanıyor.
Suriye'de 27 Şubat'ta uygulamaya konulan kısmi ve geçici niteliğindeki ateşkes anlaşmasına rağmen Esed/Hamaney güçleri, İdlib, Halep, Dera, Lazkiye'nin Bayırbucak bölgesi ile başkent Şam'da devrimcilerin denetimindeki bölgeleri bombalayarak ateşkesi ihlal etmeye devam ediyor.
Öte yandan, Esed/Hamaney rejimine ait birlikler, sabahın erken saatlerinde başlattığı saldırılarda da birçok Türkmen köyünü hedef aldı. Rejim güçleri, Türkmen Dağı'nın Cebel Ekrad ve İdlib kenti ile bağlantısını sağlayan tek yol olan Obin yoluna top ve füze atışı gerçekleştiriyor. Çatışmalar, Türkmen Dağı'ndaki Sarraf ve Kelez köyleri çevresinde yaşanıyor.
Suriye'de 27 Şubat'ta uygulamaya konulan kısmi ve geçici niteliğindeki ateşkes anlaşmasına rağmen Esed/Hamaney güçleri, İdlib, Halep, Dera, Lazkiye'nin Bayırbucak bölgesi ile başkent Şam'da devrimcilerin denetimindeki bölgeleri bombalayarak ateşkesi ihlal etmeye devam ediyor.
Rejim karşıtları yeniden meydanda
Reviewed by Habersizim
on
11:22:00
Rating:

Hiç yorum yok: