Mukteda es-Sadr, Bağdat’taki korunaklı Yeşil Bölge’ye girdi

Irak’taki Sadr Hareketi lideri Mukteda Sadr, tek başına başkent Bağdat’ta hükümet binalarının bulunduğu korunaklı Yeşil Bölge’ye girerek, oturma eylemi başlattı. Sadr, söz konusu bölgeye girmeden önce eylemcilere yaptığı konuşmada, “Siz (göstericiler) eylemlerinize Yeşil Bölge’nin kapılarında devam edin. Ben tek başıma Yeşil Bölge’ye gireceğim ve orada oturma eylemi yapacağım.
Halkın temsilcisi benim ve eylemi ben yapacağım. Şu anda en önemlisi reform projesidir ve biz siyasi ve hükümet reformunu başlattık. Bu projenin başarıya ulaşması için birlikte çalışalım” dedi. Sadr, Yeşil Bölge dışındaki eylemcilere yaptığı konuşmanın ardından Irak Başbakanlığı Genel Sekreterliği kapısından Yeşil Bölge’ye girerek tek başına oturma eylemi başlatan Sadr için söz konusu yerde çadır kuruldu. Sadr, siyasi parti mensuplarının bulunmadığı teknokratlar hükümeti kurulması için 12 Şubat’ta Başbakan İbadi’ye çağrı yapmış ve bunun için 45 gün süre verdiğini açıklamıştı.
Bu arada, Kürtlerin Başbakan Haydar el-İbadi’nin kurmayı planladığı teknokratlar hükümeti kabinesi için aday göstermediği belirtildi. Irak Parlamentosu Kürdistan İttifakı Milletvekili Abdülbari Zebari, İbadi’nin sözünü ettiği teknokratlar hükümeti konusunda ciddi plan ve adımlarının bulunmadığını söyleyerek, “Böyle bir durum ortadayken ve hangi bakanlıklara getirilecekleri bilinmiyorken adaylarımızı İbadi’ye nasıl sunalım?” dedi. Zebari, olayın ciddiyetinin bulunmadığını ve tüm meselesinin İbadi’de düğümlendiğini savundu.
Mukteda es-Sadr, Bağdat’taki korunaklı Yeşil Bölge’ye girdi Mukteda es-Sadr, Bağdat’taki korunaklı Yeşil Bölge’ye girdi Reviewed by Habersizim on 10:51:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: