Suriyeli devrimciler, Kuzey Kore’ye ait iki birliğin Suriye’de Esed/Hamaney rejimi adına savaştığını, Şam’daki Kasyun Dağı’nda bir taburun bu askerlerden oluştuğunu söyledi
İddia, Suriyeli devrimcilerin oluşturduğu Müzakere Yüksek Komitesi Heyeti Başkanı Esad el-Zoubi’den. Zoubi, “Suriye’de Kuzey Kore’ye ait iki tabur Esed rejimi adına savaşıyor. Bu durum, dürbünler ve iletişim araçları sayesinde ortaya çıktı. Konuşmalarından Koreli oldukları anlaşıldı ve askeri nakliye araçlarında görüldüler” iddiasında bulundu. Kuzey Kore’nin askeri varlığını rejim tarafındaki güvenilir kişilere sorup doğruladıklarını anlatan Zoubi, bu işbirliğinin eskiye dayandığını belirterek şu bilgileri verdi:
“Rejim ile Kuzey Kore arasında özellikle askeri alandaki işbirliği yeni değil, bu ilişkiler devrim sırasında geliştirildi. Rejim başta piyadeler olmak üzere Kuzey Kore’den eğitimli kişileri getirtti. Rejim içerisinde füze ve iletişim alanlarında çalışan binlerce Koreli askeri uzman bulunuyor. Hatta şu anda başkent Şam’daki Kasyun Dağı’nda bir tabur var. Bölgedeki bütün siviller de bu taburun 10 yıldan uzun süredir orada olduğunu bilir.”
Zoubi, Kuzey Koreli askerlerden oluşan “Chalma-1” ve “Chalma-7” adlı birliklerin üst düzey eğitim aldığını ve asker sayılarının 300’ü aştığını, uzman sayısının ise 2-3 binden fazla olduğunu ileri sürdü. Cenevre’deki görüşmelerde devrimci heyetin başında yer alan Zoubi, BM Suriye Özel Temsilcisi Staffan de Mistura’nın sunduğu temel ilkeler konusunda hemfikir olduklarını söyledi. Rejimin siyasi çözümden kaçtığı için müzakerelere yanaşmadığını savunan Zoubi, şunları kaydetti:
“Mistura, basın mensupları ve uluslararası camia, bizim BM Güvenlik Konseyi’nin (BMGK) Suriye ile ilgili kararlarını uygulamayı ve uluslararası meşruiyetin tahakkuk etmesini istediğimizi; ancak rejimin buna karşı çıktığını biliyor. Bizler inandığımız için siyasi çözüme başvurduk. Bu amaçla doğrudan müzakerelerde ısrarcı olduk. Esed rejimi ise bundan hep kaçtı. Şimdi de seçim bahanesiyle süreci uzatmaya çalışıyor. Biz, görüşmelerin ikinci turunun nisan başında olmasını istedik. Ertelenmesine gerek yoktu.”
“Rejim ile Kuzey Kore arasında özellikle askeri alandaki işbirliği yeni değil, bu ilişkiler devrim sırasında geliştirildi. Rejim başta piyadeler olmak üzere Kuzey Kore’den eğitimli kişileri getirtti. Rejim içerisinde füze ve iletişim alanlarında çalışan binlerce Koreli askeri uzman bulunuyor. Hatta şu anda başkent Şam’daki Kasyun Dağı’nda bir tabur var. Bölgedeki bütün siviller de bu taburun 10 yıldan uzun süredir orada olduğunu bilir.”
Zoubi, Kuzey Koreli askerlerden oluşan “Chalma-1” ve “Chalma-7” adlı birliklerin üst düzey eğitim aldığını ve asker sayılarının 300’ü aştığını, uzman sayısının ise 2-3 binden fazla olduğunu ileri sürdü. Cenevre’deki görüşmelerde devrimci heyetin başında yer alan Zoubi, BM Suriye Özel Temsilcisi Staffan de Mistura’nın sunduğu temel ilkeler konusunda hemfikir olduklarını söyledi. Rejimin siyasi çözümden kaçtığı için müzakerelere yanaşmadığını savunan Zoubi, şunları kaydetti:
“Mistura, basın mensupları ve uluslararası camia, bizim BM Güvenlik Konseyi’nin (BMGK) Suriye ile ilgili kararlarını uygulamayı ve uluslararası meşruiyetin tahakkuk etmesini istediğimizi; ancak rejimin buna karşı çıktığını biliyor. Bizler inandığımız için siyasi çözüme başvurduk. Bu amaçla doğrudan müzakerelerde ısrarcı olduk. Esed rejimi ise bundan hep kaçtı. Şimdi de seçim bahanesiyle süreci uzatmaya çalışıyor. Biz, görüşmelerin ikinci turunun nisan başında olmasını istedik. Ertelenmesine gerek yoktu.”
Kuzey Kore’nin 2 tabur askeri, Esed için savaşıyor
Reviewed by Habersizim
on
16:32:00
Rating:
Reviewed by Habersizim
on
16:32:00
Rating:


Hiç yorum yok: