Komşu şehirden Kilis’e Nobel desteği

Kilis'in, Nobel Barış Ödülü'ne adaylığı talebine, Suriyelilerin en fazla yaşadığı bir başka şehir olan Gaziantep'ten destek geldi.

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, bölgenin ve dünyanın çok büyük insanlık sınavından geçtiğini bildirdi. Bu sınavda iyiler ile kötüler; bir de yaşatanlar ile öldürenlerin olduğunu belirten Şahin, bu insanlık sınavından, vicdani, İslami olarak yapmaları gereken her şeyi yaparak, hakkını vererek büyük başarıyla çıktıklarını anlattı. Şahin, "İşin bir savaşta gözüken boyutu var; tanklar, tüfekler, erkekler, bir kavga hali var... Bir de arkada çocuklar, kadınlar, engelliler ve yaşlılar, bütün dezavantajlı grupların verdiği bir yaşam mücadelesi var" dedi.
Belediye Başkanı Şahin, Gaziantep'in daha önce de göç alan bir şehir olduğuna, Güneydoğu'dan göç geldiğine değindi. Şahin, mültecilerle beraber Arap, Kürt, Türk, Alevi, Sünni, herkesin birlikte yaşadığı, zenginlik ortamı oluşturdukları bir iklim yaşadıklarını belirtti.
Bunların hepsinden bir harmoni oluşturup, bu harmoniden de bir kalkınma yolculuğuna gitmeye çalıştıklarını vurgulayan Şahin, şunları ifade etti:
"Eğer bu yolculuğu güçlü bir şeklide entegre eder, adapte edersek aslında milli birlik ve kardeşlik projesi, demokratik açılım, terörle mücadelenin panzehri dediğimiz bu Çözüm Süreci’ni de kendi içinde nasıl çözülebileceğini gösteren bir şehiriz.”
Komşu şehirden Kilis’e Nobel desteği Komşu şehirden Kilis’e Nobel desteği Reviewed by Habersizim on 10:28:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: