Erdoğan istedi, onlar bıraktı

Ankara, İstanbul, Bingöl, Tunceli, Malatya, Nevşehir gibi birçok ilden belediye başkanı, muhtar, işçi ve esnaf aynı kararı aldı ve sigarasız bir yaşama adım attı.
Sigaranın sayısız hastalığa neden olduğu ve Türkiye’de yılda 100 binden fazla kişinin ölümüne yol açtığı biliniyor. Tütün bağımlılığına karşı eylem planı, dumansız hava sahası uygulaması, Sağlık Bakanlığı’nın hastane ve polikliniklerdeki hizmeti, Sigara Bırakma Danışma Hattı, binlerce vatandaşın sigarayı bırakmasında etkili oldu. Farklı meslek ve yaş gruplarından insanlar Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a verdiği “sigarasız hayatın” sözünü tuttu.

Yarım asır sonra kurtuldu

İstanbullu esnaf Yusuf Çelik (61), 14 Ekim 2015’te lastik fabrikası açılışı dolayısıyla Çankırı’ya giderken yol üzerindeki bir kavuncuda mola verdikleri sırada Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın da oraya geldiğini belirtti. Erdoğan’ın kavuncunun cebindeki sigarayı aldığını ve ‘Başka sigara içen var mı?’ diye sorduğunu söyleyen Çelik, “Ben sigara içtiğimi söyledim. ‘Ver sigarayı’ dedi. Cebimdeydi, çıkardım verdim. Telefon numaramı aldı. ‘Bir daha içmeyin’ dedi. ‘Söz veriyorum, içmeyeceğim’ dedim. O gün bıraktım, bir daha da içmedim” dedi.
Almanya’da 40 yıl işçi olarak çalışan ve 45 yıllık sigara tiryakisi olan Mahmut Özdoğan da Erdoğan ile Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’ndeki Beştepe Millet Camii’nde 27 Ağustos 2015’te cuma namazı sonrası tanıştığını ifade etti. Oğlunun “Babam çok sigara içiyor” şikâyeti üzerine babasını Külliye’ye çağırtan Cumhurbaşkanı Erdoğan’a sigarayı içmeyeceğine dair söz verdiğini ifade etti. Sigara kullananların kokusundan şimdi rahatsız olduğunu vurgulayan Özdoğan, Erdoğan’a sigarayı bıraktırdığı için teşekkür borçlu olduğunu söyledi.

Kunduracıdan milletvekiline

Ankaralı 59 yaşındaki kunduracı Vahdettin Yüksel, 26 yıl bağımlısı olarak yaşadığı sigara nedeniyle yürürken nefessiz kaldığını, yemeklerden tat alamadığını çocuklarının rızkını günde 2 paket tükettiği “illete” yatırdığını belirtti. Yüksel, daha sağlıklı bir yaşamın kendisi için 2010 yılı Kasım ayında başladığını, Cumhurbaşkanı’nın “içmeyeceksin” sözüyle sigarayı bıraktığını söyledi.
AK Parti 24. Dönem Bingöl Milletvekili Eşref Taş, eşinin şikâyeti sonucu sigarayı bırakanlardan oldu. Partinin 2013 ‘te Kızılcahamam Kampı’nda eşinin kendisini Cumhurbaşkanına şikâyet ettiğini söyleyen Taş, Erdoğan’ın isteği üzerine o tarihte bağımlılıktan da öksürükten de kurtulduğunu ifade etti.
Giresun’dan eski AK Parti Alucra İlçe Başkanı Faruk Demirağ ise Erdoğan’a verdiği sözü şu sözlerle anlattı: “Maddi yönden de manevi yönden de rahatladım. Günde 3 paket sigara içiyordum, maddi olarak düşünün, günde 30 lira ediyor.”

Külliye’de özel resepsiyon

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, ‘Sigarayı Bırakma Günü’ dolayısıyla Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde bir resepsiyon verdi. Resepsiyona, Sağlık Bakanlığı’nın düzenlediği kampanya çerçevesinde sigarayı bırakan 250’yi aşkın davetli ile Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ricası ve iknasıyla sigarayı bırakanlar katıldı. 7 yaşından beri içtiği sigarayı geçtiğimiz yıllarda bırakan sanatçı Ferdi Tayfur, “50 senedir sigara içiyorum ve geçirdiğim rahatsızlık sonrası sigarayı bıraktım” dedi.

Erdoğan bir ilki başlattı

Eski Milli Basketbolcu Hidayet Türkoğlu ise, “Sayın Cumhurbaşkanımız, halkımızın sağlığı için sigarayı bırakmaya teşvik ediyor. Burada da güzel bir resepsiyon düzenlendi. Cumhurbaşkanımızın böyle bir ilki başlatması gerçekten güzel, inşallah herkes buna duyarlı olur” dedi.
İnşallah bu zehirden herkes kurtulur
Milli Basketbolcu Semih Erden, “Gerçekten güzel bir organizasyon. Sayın Cumhurbaşkanımız öncülük ediyor, bu da bizim için önemli bir şey. Bir sporcu olarak sigaraya ben de karşıyım, özellikle de kapalı ortamlarda içilmesine bizzat karşıyım” diye konuştu.

“Muhtarım bu sakal ne, bu sigara ne?”

19 Ağustos’taki Muhtarlar Toplantısı’nda Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “Muhtarım bu sakal ne, bu sigara ne? Sakala sigara yakışmaz” sözü üzerine sigara içmeyeceğine dair söz veren Malatya Kendirli Mahalle Muhtarı Ahmet Demir, “Birkaç sefer Sağlık Bakanlığı’ndan da aradılar, ’Sayın Cumhurbaşkanımıza söz vermişsiniz, sigara içiyor musunuz?’ dediler, ’içmiyorum’ dedim. Cumhurbaşkanımıza feda olsun sigarayı bırakmamız. Gerçekten iyi bir duygu” şeklinde konuştu.
Erdoğan istedi, onlar bıraktı Erdoğan istedi, onlar bıraktı Reviewed by Habersizim on 13:41:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: