“Destek olmasaydı Esed düşmüştü”

Ahmed Vezir
Suriye Türkleri Derneği Genel Sekreteri Ahmed Vezir, 6. yılına girilen iç savaşta, yarım milyona yakın insanın hayatını kaybettiğini hatırlattı. Her gün onlarca insanın ölmeye devam ettiğinin altını çizen Vezir, “Millet olmadan devlet olmaz. Bizi yok ederek nasıl devlet kuracaklar? Halk, devrimcilerle beraber. Çünkü bu topraklar bizim. Özgürlüğe, devrime inancımız olmasa, bu kadar insan savaşta ölmez” dedi. Sultan Abdulhamid Han  Tugayı Türkiye Temsilcisi Tahsin Hoşkar da, başlarda ülkelerinde iç savaşın bu kadar uzun süreceğinin akıllarının ucundan bile geçmediğini belirtti. Hoşkar, “Bu devrim ilk günlerde sadece Suriye halkının, diktatör Esed rejimine karşı başlattığı bir hareketti. Normal süreçte gitseydi Esed düşmüştü.
Ancak Suriye üzerinde büyük oyunlar oynandı. İran, Hizbullah ve son olarak da Rusya’nın dahil olması, büyük olan sorunu devleştirdi” diye konuştu. Tahsin, kimyasal silahlar, balistik füzeler kullanan Esed ve destekçilerinin, dünyanın gözü önünde çocuk katliamı yaptığını vurgulayarak, “Şu an sadece Esed’le değil, 5 ülkeyle savaşıyoruz. Halkımıza verilen hiçbir söz tutulmadı” ifadelerini kullandı.
“Destek olmasaydı Esed düşmüştü” “Destek olmasaydı Esed düşmüştü” Reviewed by Habersizim on 17:56:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: