BM ‘güvenli bölge’ ilan etmişti

SARAYBOSNA Srebrenitsa soykırımının ana mezarlığı olan Potoçari Anıt Mezarlığı, Bosna Hersek’in güneyinde, Sırp Cumhuriyeti’nde Srebrenitsa’nın kuzey batısında bulunan Potoçari köyünde bulunuyor.
Bosna’daki savaş sırasında, BM’nin güvenli bölge ilan ettiği Srebrenitsa, 11 Temmuz 1995’te Sırp komutan Ratko Mladiç’e bağlı Sırp birlikleri tarafından işgal edildi. İşgal üzerine BM bünyesindeki Hollandalı askerlere sığınan sivil Boşnaklar, Sırplara teslim edildi.
Otobüs ve kamyonlara bindirilen 8 binden fazla Boşnak, götürüldükleri ormanlık alanlarda katledilip toplu mezarlara gömüldü.
Srebrenitsa katliamı, II. Dünya Savaşı’ndan bu yana Avrupa’da gerçekleşmiş en büyük toplu insan kıyımı olması ve Avrupa’daki hukuksal olarak ilk kez belgelenmiş soykırım olması açısından önem taşıyor.
BM ‘güvenli bölge’ ilan etmişti BM ‘güvenli bölge’ ilan etmişti Reviewed by Habersizim on 12:40:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: