'Bi şekilde' transfer, kara para değildir

Reza Zerrap'ı savunacak değilim. Benim dünyama çok uzak bir insan. Fakat şu gâvurların 'kara para' muhabbetine de oldum olası kıl olmuşumdur. İsmini 'kara para' koyarak o parayı 'esrar eroin'den kazanılan para' gibi göstermelerine de ayrıca kıl oluyorum. Kara para o değil. Kara para bankalar aracılığıyla transfer edilmeyen para demektir. 'Sistemin içine' girmeyen para. Evladımıza elden verdiğimiz harçlık gibi. Bu tanıma göre o da kara para yani.
Vergisini alamadığımız paraya kara para diyoruz deseler onu da anlayacağım. Ama o da değil. Sadece o da değil yani. Legal, belli bir iş karşılığında kazanılmış paranın dolaşımıyla ilgili de bu iftirayı kullanarak türlü numaralar çekiyor gavurlar.
Mesela Sudanlı sıradan bir esnaf Türkiye'den gömlek almak istese, ve gömleklerin parasını havale etmeye kalksa, o parayı 'Sudan, Amerikan ambargosuna tabi olduğu için' transfer etmiyor bankalar. Çünkü cari para Amerikan Doları. Türkiye'deki bankalar başka bir para biriminin transferini kabul etmiyorlar. Amerika da USD onun tapulu malı olduğu için transfer garantisi vermiyor ve Sudanlı eleman da parasını bizim gömlek satıcısına yollayamıyor.
Gömlek almaktan vaz mı geçiyor peki Sudanlı? Hayır. Buluyor Reza Zerrap gibi bir aracıyı. Parayı ona veriyor. O da 'bir şekilde' Türkiye'deki gömlek üreticisine parayı ulaştırıyor. Doların transferi sırasında kısa devre yapıldığı için ve Amerika devreden çıkarıldığı için küplere biniyor uluslararası sistem. 'Kara para' diyor bu para için. O aracının parayı 'bir şekilde' getirirken yapıp ettiğine çeviriyor dikkatimizi. İyi de bilader, insanların paralarını transfer etmelerine müsaade etmeyerek asıl suçu sen işliyorsun.
Türkiye Gezi olayları döneminde (biraz öncesinde) tarihi bir denemeyi gerçekleştirmişti. Ve bu sistemi tabiri caizse 'hack'lemişti. Üstelik nasıl olduysa Amerika'nın bilgisi ve hatta izniyle yapmıştı bunu. İran ambargo ülkesi olduğu için karşılıklı USD transferi kapalıydı. Türkiye de İran'a olan doğalgaz borcunu İran'ın Halk Bankası'ndaki hesabına TL olarak yatırmıştı. Buraya kadar sorun yok. Sorun, İran, ben bu paraları istiyorum bana 'bi şekilde' bu parayı gönder dedikten sonra çıktı. Parayı USD olarak transfer etmek imkansız olduğuna göre, Hesaptaki TL tutarı, 'altın'a dönüştürüldü ve fiziksel olarak bu altınlar İran'a sevk edildi. Kendi uluslararası emperyal sistemindeki çatlağı sezen Amerika olaya müdahale etti ve bu sistem hızla rafa kaldırıldı ama yaklaşık 3-4 ay Türkiye'nin İran'dan aldığı doğalgazın parası altın olarak gitti İran'a. Bu işin Türkiye ayağını üstlenen de Reza Zerrap'tı. Hani o Sudan'daki adamın dolarını 'bir şekilde' Türkiye'deki gömlek üreticisine ulaştıran adam var ya. İşte o 'bir şekilde' adamı Reza Zerrap.
E iyi de bunda ne var Allah aşkına. Rıza Zerrap'ı savunacak değilim demiştim. Savunmam da. Başka sıkıntılı işleri vardır falan filan. Ama yukarıda anlattığım hikayede beni rahatsız eden bir şey yok. Tüyü bitmemiş yetimin hakkı yok, garibin gurebanın hakkı yok. Olsa olsa Amerika'nın gasp etmeye çalıştığı 'komisyon'un buharlaşması olabilir. O da beni hiç enterese etmez. Sırf Amerikanın 'hakkını' korumak için de o paraya 'kara para' demem ben.
Şu işe bak ya. Sudanlı Müslüman, Türkiyeli Müslümandan gömlek alacak, Amerika'ya komisyon ödeyecek. İran Türkiye'ye doğalgaz satacak, Amerika'ya komisyon ödeyecek. Üstelik ne için ödeyecek bu komisyonu. Hiç. 'Transferin garantörü' olduğu için. Mis. Mis gibi para. Sonra da aynı Amerika o biriken komisyonlarla savaşları finanse edip/ettirip yine Müslümanları öldürecek. Sonra? Bunun adı 'kara zihniyet', 'kara tiyatro' artık ne derseniz olmayacak. Ben paramı Amerika'ya komisyon ödemeden transfer ettim diye bu paraya 'kara para' denilecek.
Daha çok işimiz var yani anlayacağınız. Yapacak çok işimiz var.

'Bi şekilde' transfer, kara para değildir 'Bi şekilde' transfer, kara para değildir Reviewed by Habersizim on 10:24:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: