BG’nin hardal gazı saldırısından etkilenen 15 Iraklı Türkmen, imdatlarına Irak Hükûmeti yerine sınır ötesinden Türkiye’nin sahip çıktığını söyledi
Irak’ın Kerkük vilayetine bağlı Tazehurmatu nahiyesinde 9 Mart 2016 tarihinde terör örgütü Bağdadi Grubu’nun (BG) hardal gazı saldırısından etkilenen 15 sivil Iraklı Türkmen, tedavi görmek için Ankara’ya gönderildi. Tarifeli uçakla Erbil’den Esenboğa Havalimanı’na getirilen yaralılar, burada yetkililer tarafından karşılandı. Durumları ağır olmayan yaralılar tahsis edilen minibüslerle Polatlı Devlet Hastanesi’ne sevk edildi. 9’u erkek, 4’ü kadın ve 2’si çocuk 15 Türkmen’in tedavisine başlandı. Yaralıların yanı sıra hastaneye 7 de refakatçi getirildi. 3 kişinin öldüğü, çok sayıda kişinin gazdan etkilendiği kimyasal saldırıda 2 kadın düşük yaptı.
Tedavi altına alınan Türkmenlerden bir kadın, yüzünde, kollarında ve vücudunda derin yanıklar oluştuğunu söyledi. Tazehurmatu’da öğretmen olduğunu belirten bir Iraklı ise, her gün okulların çıkış saatlerinde BG’nin üzerlerine bomba attığını belirtti. BG’nin söz konusu saldırısında gözünden ağır yaralanan Rağda Reşit ise, “Doktorlar erken tedavi görmediğim takdirde gözlerimi kaybedeceğimi söyledi. Karın bölgesinde de ciddi sıkıntım var” diye konuştu. Bacağı ve kolunda yanıklar oluşan Ahmet Beşirli de, “Irak Sağlık Bakanlığı ve hükümet bize sahip çıkmadı. Sınır ötesinden komşumuz Türkiye Cumhuriyeti bizim imdadımıza yetişti” dedi. Saldırı sırasında küçük yaştaki kızını kaybeden Zeynep Ekber, Irak hükümetinin yaralarını sarmadığından yakındı.
Irak Türkmen Cephesi (ITC) Başkanı Erşet Salihi konuya ilişkin yaptığı açıklamada, “Düşman (BG), Türkmenlerin tümünü hedef alıyor. Türkmen bölgesine yönelik ciddi oyunlar oynanıyor. Herkes kendi yerine ve toprağına sahip çıkmalı” dedi. “Türkiye Cumhuriyeti, mezhep ve etnik ayrım yapmadan tüm insanlığın yanında durmuştur” diyen Salihi, Türkiye’ye Türkmenlere bir kez daha yardım eli uzattığı için teşekkür etti.
Tedavi altına alınan Türkmenlerden bir kadın, yüzünde, kollarında ve vücudunda derin yanıklar oluştuğunu söyledi. Tazehurmatu’da öğretmen olduğunu belirten bir Iraklı ise, her gün okulların çıkış saatlerinde BG’nin üzerlerine bomba attığını belirtti. BG’nin söz konusu saldırısında gözünden ağır yaralanan Rağda Reşit ise, “Doktorlar erken tedavi görmediğim takdirde gözlerimi kaybedeceğimi söyledi. Karın bölgesinde de ciddi sıkıntım var” diye konuştu. Bacağı ve kolunda yanıklar oluşan Ahmet Beşirli de, “Irak Sağlık Bakanlığı ve hükümet bize sahip çıkmadı. Sınır ötesinden komşumuz Türkiye Cumhuriyeti bizim imdadımıza yetişti” dedi. Saldırı sırasında küçük yaştaki kızını kaybeden Zeynep Ekber, Irak hükümetinin yaralarını sarmadığından yakındı.
Irak Türkmen Cephesi (ITC) Başkanı Erşet Salihi konuya ilişkin yaptığı açıklamada, “Düşman (BG), Türkmenlerin tümünü hedef alıyor. Türkmen bölgesine yönelik ciddi oyunlar oynanıyor. Herkes kendi yerine ve toprağına sahip çıkmalı” dedi. “Türkiye Cumhuriyeti, mezhep ve etnik ayrım yapmadan tüm insanlığın yanında durmuştur” diyen Salihi, Türkiye’ye Türkmenlere bir kez daha yardım eli uzattığı için teşekkür etti.
Bağdadi’lerin kimyasal gaz attığı Iraklı Türkmenler Türkiye’de
Reviewed by Habersizim
on
11:09:00
Rating:

Hiç yorum yok: