Sinemaya gidelim diyoruz ama yeni filmlerin hiçbirinde hayır yok gibi. Gene Mustafa Akkad’ın “Çağrı”sını mı seyretsek, ne yapsak? Müthiş bir film. İslam’ı en yalın haliyle takdim ediyor. İnsanın içini ısıtıyor. Ne zaman seyretsek, elhamdülillah Müslüman olduğumuza bir kere daha seviniyoruz.
"Çağrı"nın en etkileyici sahnelerindenden birinde iki İslam düşmanı arasında şuna benzer bir diyalog geçer:
- Müslüman görüneceğim diye zenci köle öpmekten bıktım! Bu Muhammed çok ileri gidiyor. Bizi olur olmaz adamlarla kardeş ilan etmeye kalkışıyor. Aile, soy, sop tanımıyor. Üstünlüğün ancak takva ile olduğunu söylüyor. Kadınların bile hakları varmış, inanabiliyor musun?
- Yakında develerin de hakları olduğunu söylerse hiç şaşmam!
- Söyledi bile. Develerin sırtına ağır yük yüklemeyi yasakladı. Neymiş? Eziyet oluyormuş!
İlk cihad ilanı da bir medeniyet abidesidir:
"Kadınlara, çocuklara ve yaşlılara zarar verilmeyecek! Tarlada çalışan, işinde gücünde olan kimselere zarar verilmeyecek! İbadethanelere sığınanlara zarar verilmeyecek! Ağaçlara zarar verilmeyecek!..."
Böyle zarif bir dinin mensuplarına vahşet hiç yakışmıyor.
Bağdadi Grubu’nun bir film eleştirmeni olsaydı “Çağrı” hakkında ne yazardı acaba?
“İsrailiyat” filan derdi herhalde.
Allah ıslah eylesin.
"Çağrı"nın en etkileyici sahnelerindenden birinde iki İslam düşmanı arasında şuna benzer bir diyalog geçer:
- Müslüman görüneceğim diye zenci köle öpmekten bıktım! Bu Muhammed çok ileri gidiyor. Bizi olur olmaz adamlarla kardeş ilan etmeye kalkışıyor. Aile, soy, sop tanımıyor. Üstünlüğün ancak takva ile olduğunu söylüyor. Kadınların bile hakları varmış, inanabiliyor musun?
- Yakında develerin de hakları olduğunu söylerse hiç şaşmam!
- Söyledi bile. Develerin sırtına ağır yük yüklemeyi yasakladı. Neymiş? Eziyet oluyormuş!
İlk cihad ilanı da bir medeniyet abidesidir:
"Kadınlara, çocuklara ve yaşlılara zarar verilmeyecek! Tarlada çalışan, işinde gücünde olan kimselere zarar verilmeyecek! İbadethanelere sığınanlara zarar verilmeyecek! Ağaçlara zarar verilmeyecek!..."
Böyle zarif bir dinin mensuplarına vahşet hiç yakışmıyor.
Bağdadi Grubu’nun bir film eleştirmeni olsaydı “Çağrı” hakkında ne yazardı acaba?
“İsrailiyat” filan derdi herhalde.
Allah ıslah eylesin.
Bağdadi Grubu’nun bir film eleştirmeni olsaydı… - HÜLASA
Reviewed by Habersizim
on
10:22:00
Rating:

Hiç yorum yok: