6,5 milyon ev ve işyeri dönüştürülüyor

Çevre Bakanlığı, 47 kentte ilan edilen 178 riskli alanın dönüştürülmesi için 1 milyar 870 milyon liralık kaynak ayırdı

Çevre ve Şehircilik Bakan Yardımcısı Mehmet Ceylan, “Kentsel dönüşümde hedefimiz 2023 yılına kadar toplam 6,5 milyon bağımsız birimin dönüşümünü tamamlamaktır” dedi. Bakan Ceylan, 2014 yılı sonu itibariyle 81 ilin tamamında dönüşümün başlatıldığını söyledi. Mahalli idarelerle işbirliği içinde ülke genelinde çeşitli projeler yürüttüklerinden bahseden Ceylan, “47 farklı ilimizde Bakanlar Kurulu kararıyla 178 riskli alan ilan edilmiştir. Bu alanlarda  bulunan yapı sayısı 189 bin 649, bu yapılarda bulunan bağımsız birim sayısı 407 bin 902, ikamet eden nüfus büyüklüğü ise 1 milyon 214 bin 505 kişidir” diye konuştu. Bugüne kadar 110 bin 390 bağımsız bölüm içeren 38 bin 575 riskli binanın yıkıldığını vurgulayan Ceylan, bu zamana kadar kentsel dönüşüm çalışmaları kapsamında ülke genelinde 1 milyar 870 milyon lira kaynak kullanıldığını bildirdi. “Kentsel Dönüşüm Strateji Belgesi Hazırlanması Projesi” kapsamında Kilis ve Elazığ’da pilot çalışma yürüttüklerini belirten Ceylan, “Kentsel dönüşümde hedefimiz 2023 yılına kadar toplam 6,5 milyon bağımsız birimin dönüşümünü tamamlamaktır. 2019 yılı sonuna kadar, Ağrı, Ankara, Bursa, Diyarbakır, Erzincan, Erzurum, Gaziantep Hatay, İstanbul, İzmir, Kilis, Kocaeli, Kütahya Ordu, Sakarya gibi illerimizde belirlenen rezerv yapı alanlarında ve riskli alanlarda yaklaşık 25 bin yeni konut ve iş yeri üretilmiş olacaktır. Riskli yapı tespiti yapılan bina sayısının 2019 sonuna kadar 250 bin, bağımsız birim sayısının ise 1 milyona ulaşacağı tahmin edilmektedir” şeklinde konuştu.
6,5 milyon ev ve işyeri dönüştürülüyor 6,5 milyon ev ve işyeri dönüştürülüyor Reviewed by Habersizim on 13:09:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: