Kerkük’teki resmi makamlar, 30 kişinin ölümden döndüğünü, Bağdadi Grubu’nun kimyasalı Musul Üniversitesi’nde geliştirdiğini doğruladı
Irak'ın Kerkük kentine bağlı, Türkmenlerin yaşadığı, Tazehurmatu nahiyesindeki sivillere yönelik Bağdadi Grubu’nun (BG) klor gazı kullanması üzerine 30'un üzerinde kişinin boğulma riski geçirdiği bildirildi.Irak Türkmen Cephesi (ITC) Başkanı Erşet Salihi, "Kerkük'teki resmi makamlardan BG’nin Tazehurmatu'da sivillere yönelik klor gazı kullandığından emin olduk" dedi. Salihi, "BG iki gün önce yaklaşık 40 havan topuyla Tazehurmatu'ya saldırı düzenledi. Kimyasalın kullanıldığı saldırıda 30'un üzerinde sivil ağır şekilde etkilenerek boğulma riski geçirdi" diye konuştu. Salihi, BG’nin Tazehurmatu'da kullandığı klor gazını kontrolündeki Musul Üniversitesi laboratuvarlarında geliştirildiği bilgisine ulaştıklarını aktardı.
Birleşmiş Milletler (BM) ve uluslararası topluma çağrıda bulunan Türkmen lider Salihi, Bağdat yönetiminin Türkmenleri korumada aciz kaldığını kaydetti. Tazehurmatu'ya bağlı BG kontrolündeki Beşir köyünün kurtarılması gerektiğine de işaret eden Salihi, orada savunma durumundaki Türkmen güçlerinin yetersiz kaldığını, silah ve asker takviyesine ihtiyaç duyduğunu kaydetti. Salihi, "BG’yi Beşir ve Tazehurmatu'dan uzaklaştırmazsak terör riski Kerkük'e sıçrayabilir" şeklinde konuştu.
Bağdat'ta bulunan "Türkmenleri Kurtarma Müessesesi" Başkanı Ali Beyati de, Tazehurmatu'daki BG saldırısında kullanılan kimyasal sonucu 350 kişinin etkilendiğini belirterek, bunların 30'unda ciddi boğulma ve cilt yanması göründüğünü dile getirdi.
Bu arada, kasaba sakinlerinin, kimyasal silaha bağlı şikayetler nedeniyle hastaneye gelmeye devam ettikleri belirtildi.
350 Iraklı sivil, Bağdadi Grubu’nun kimyasal gazından zehirlendi
Reviewed by Habersizim
on
11:00:00
Rating:

Hiç yorum yok: