İşitme engelli güreşçi, turnuvalarda antrenörleriyle yazı yoluyla anlaşarak şampiyon oldu
Tokat’ın Erbaa ilçesi Mimar Sinan Mahallesi’nde yaşayan Halil-Sakine Yaylacı çiftinin 3 çocuğundan birisi olarak dünyaya gelen Tunahan Yaylacı, çocukken geçirdiği menenjit hastalığı sonucu işitme engelli oldu. Okuldaki beden eğitimi öğretmeninin yönlendirmesiyle 2 yıl önce güreşe başlayan Tunahan Yaylacı, bugüne kadar katıldığı turnuvalarda çeşitli başarılar elde etti. Tunahan, son alarak Ankara’da yapılan İşitme Engelliler Güreş Şampiyonası’nda gençlerde Türkiye şampiyonluğunu kazandı.Tunahan’ın işaret dilini çok az bildiğini dile getiren anne Sakine Yaylacı, katıldığı turnuvalarda da işaret dilini pek kullanmadığını, daha çok antrenörleri ile yazarak anlaştığını kaydetti. Sakine Yaylacı, “Tunahan ile küçüklükten bu yana bazı basit işaretler geliştirdik. Bu şekilde anlaşmaya çalışıyoruz. Genelde de yazarak anlaşıyoruz” ifadelerini kullandı.
İşaret dili eğitmeni Harun Uzun’un sorduğu sorulara yazarak cevap veren Tunahan, beden eğitimi öğretmenin yönlendirmesiyle 2 yıl önce güreşe başladığını, sporu çok sevdiğini ve milli takımda yer almayı hedeflediğini belirtti. AA
Türkiye şampiyonluğu yazışarak geldi
Reviewed by Habersizim
on
10:07:00
Rating:

Hiç yorum yok: