21 şubat (geçen pazar) Malcolm X’in şehadetinin 51’inci sene-i devriyesiydi. Tarihî liderlerimizden biri olan bu güzel adamı anmak için bir vesile. O gün gazeteyi hazırlarken aklımıza gelmedi. Geç olsun, güç olmasın; “parlayan siyah ptensimiz”i bugün anıyoruz. Afro-Amerikalı aktör Ossie Davis’in yazdığı ve Malcolm X için Harlem’de tertiplenen cenaze merasiminde okuduğu o müthiş metinle...
Malcolm X’in ardından
Bu son saatte, bu ıssız yere, en parlak ümitlerinden birine elveda demeye geldi Harlem. Bize bu fırtınalı, bu tezatlı, bu cesur genç kaptanda Harlem'in öğünecek ne bulduğunu soracaktır kimileri. Bizse bu soruya gülüp geçeceğiz. Onun nefret yanlısı olduğunu, fanatik bir ırkçı olduğunu, mücadelemize zarardan başka bir şey vermediğini söyleyenler de olacaktır. Bizse onlara diyeceğiz ki: Siz hiç oturup Malcolm kardeşle konuştunuz mu? Ona hiç dokundunuz mu, veya size tebessüm ettiği anı yaşadınız mı hiç? Siz hiç can kulağıyla dinlediniz mi onu? Pespaye bir şey yaptığını gördünüz mü onun? İsteseydiniz, onu tanırdınız. Ve onu tanısaydınız, bizim neden onunla iftihar ettiğimizi anlardınız: Malcolm bizim insaniyetimizdi; bizim yaşayan, siyah insaniyetimiz! Halkı için onun anlamı buydu işte. Ve bizler onu iftiharla anarken, içimizdeki en iyiyi iftiharla anmış oluyoruz. Onu, geçmişte nasıl idiyse ve şimdi nasılsa öyle bileceğiz hep; bir prens olarak. Bizim ışıldayan kendi öz siyah prensimiz olarak! Bize duyduğu sevgiden dolayı ölümü bile göze alan.Ossie Davis
ışıldayan SİYAH prensimiz
Reviewed by Habersizim
on
10:04:00
Rating:

Hiç yorum yok: