‘Sağlıklı nesiller için okul sütü’ 5. yılında

Gıda, Tarım ve Hayvancılık, Milli Eğitim ve Sağlık Bakanlıkları ile Ulusal Süt Konseyinin işbirliğiyle "Okul Sütü 5. Yılı Programı"nın başlaması nedeniyle Köy Hizmetleri İlkokulu'nda tören düzenlendi. Törene Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı ve Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu ile diğer yetkililer katıldı. Bakan Çelik, konuşmasında, okul sütü programının 2012 yılından beri uygulandığını anımsatarak, 33 bin 736 okula pazartesi, çarşamba ve cuma günleri 3 gün süt dağıtımının bu yıl da süreceğini söyledi. Programın 17 Haziran'a kadar devam edeceğini belirten Çelik, toplam 57 bin ton sütün 6 milyon öğrenciye ulaşmasını sağlayacaklarını ifade etti. Çelik, programın başladığı 2012 ile bu yılın sonuna kadar dağıtılacak toplam süt miktarının 250 bin tona ulaşacağını belirtti.

Sağlık Bakanı Müezzinoğlu da sağlıklı nesiller yetişmesi amacıyla bu projenin hayata geçirildiğini anımsatarak, süt dağıtımının, sağlıklı yaşam alışkanlığı kazanılmas ında çok önemli bir adım olduğunu söyledi. Başlatmayı düşündükleri yeni bir projeyle ilgili açıklamalarda da bulunan Müezzinoğlu, bunu Milli Eğitim Bakanı Avcı ile paylaşmadığını, ilk kez burada dile getireceğini söyledi. Müezzinoğlu, "Sağlık Bakanlığı olarak biz istiyoruz ki okullarımızda 'sınıf sağlık temsilcisi' olsun. Her sınıfımızda bir kişi sağlık temsilcisi olsun. Her okulumuzda bir sağlık elçimiz olsun" dedi. Her okulda bir sağlık gönüllüsü öğretmenin olmasını istediklerini de ifade eden Müezzinoğlu, şöyle devam etti: "Bu şekilde okullarımıza da 'Sağlık Dostu Okullar' sertifikası verelim. İnşallah projeye son şeklini veriyoruz. Bir ay içinde 'Sağlık Dostu Okullar' projemiz ile Milli Eğitim Bakanımızın huzuruna bir protokol imzalamak üzere geleceğiz çünkü 4-6-7 yaşındaki çocuğumuz, sağlıklı beslenmenin ne olduğunu öğrenebiliyorsa bunu kültüre dönüştürebiliyorsa evine gittiğinde ailesine buzdolabındaki gıdalarla ilgili bir fikir ve bilgide doğru olanı verebiliyorsa veya ‘Anneciğim, bu gazlı içecek dolapta ne arıyor?’ diyebiliyorsa bu önümüzdeki süreçte kültüre dönüşecek demektir."

Okullarda öğrencilere bugüne kadar dağıtılan süt miktarının 250 milyon litreye ulaşacağına dikkati çeken Nabi Avcı, şu değerlendirmelerde bulundu: "Okul Sütü Programı basit, sıradan bir etkinlik, bir kalemde geçiştirilecek bir icraat değil. Birçok bakımdan önemli bir hadise. Birincisi, 1960'larda yani benim ilkokulda okuduğum yıllarda, bu ülkenin okullarında, Amerikan yardımlarıyla elde edilen süt tozları dağıtılıyordu ki o zamanlar öğrenci sayısı bugünküyle kıyaslanmayacak derece azdı. Bir zamanlar okullarında ancak yabancı bir ülkenin yardımıyla süt tozu dağıtabilen bir ülke artık milyonlarla ifade edilen miktarlarla hem de hakiki taze sütü, üstelik yerli firmalarımızca üretilen, kutulanan sütleri dağıtabilecek ve bu programı 5 yıl boyunca uygulayabilecek güce ulaşmış. Bu hem gurur hem de bir şükür vesilesidir." Ulusal Süt Konseyi (USK) Başkanı Harun Çallı ise sütün sağlıklı beslenmek için temel gıdaların başında yer aldığını ve dünyada 80'den fazla ülkede okul sütü programı uygulandığını vurguladı. Konuşmaların ardından Çelik, Avcı ve Müezzinoğlu, sınıfları ziyaret ederek öğrencilerle sohbet etti, süt dağıttı ve hediyeler verdi. AA
‘Sağlıklı nesiller için okul sütü’ 5. yılında ‘Sağlıklı nesiller için okul sütü’ 5. yılında Reviewed by Habersizim on 08:31:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: